آلمان مجوز پروژه «نورد استریم ۲» را تعلیق کرد

16:28 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۵۵۷
اداره فدرال انرژی آلمان به عنوان ناظر بخش انرژی در این کشور از صدور مجوز برای پروژه نورد استریم ۲، خودداری کرده است.

اداره‌ی فدرال انرژی آلمان (بوندسنتزاگنتو) رروز سه شنبه، ۲۵ آبان، روند صدور مجوز خط لوله گاز نورد استریم ۲  روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش «مسکو تایمز»، این خط لوله انتقال گاز که اوایل سال جاری میلادی پس از ماه‌ها تاخیر و عقب‌ نشینی در بحبوحه تحریم‌های آمریکا برای خنثی کردن آن، تکمیل شد، پیش از بهره‌برداری به تایید مقام‎های آلمانی نیاز دارد.

«رگولاتور انرژی آلمان»، می‌گوید که نمی‌تواند مجوز این پروژه را صادر کند چرا که نورد استریم ۲، تحت مالکیت شرکت گازپروم روسیه در سوئیس و نه در آلمان ثبت شده است.

این نهاد آلمانی می‎گوید «بوندسنتزاگنتور پس از بررسی کامل اسناد، به این نتیجه رسید که تنها در صورتی می‌توان به اپراتور خط لوله نورد استریم ۲، مجوز داد که آن اپراتور به شکل قانونی طبق قوانین آلمان سازماندهی شده باشد.»

پس از انتشار این خبر، سهام شرکت گازپروم روسیه کاهشی ۲ درصدی را تجربه کرده است.

در یک سال اخیر اروپا با بحران شدید انرژی و بالا رفتن قیمت انرژی مواجه شده است.

اتحادیه اروپا روسیه را متهم به کاهش عرضه با هدف اعمال فشار برای تصویب پروژه نورد استریم ۲، می‌کند.

این پروژه مدت‎هاست که در کانون توجه آمریکا قرار دارد.
 
مخالفت با این خط لوله در دولت «دونالد ترامپ»، که گاز آمریکا را تبلیغ و علنا از کشور‌های اروپایی به دلیل خرید انرژی از روسیه انتقاد می‌کرد، تشدید شده بود.
 
به ادعای «واشنگتن»، این خط لوله، وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه را افزایش می‌دهد؛ این در حالی است که آمریکا درصدد است گاز مایع خود را از طریق دریا به اروپا بفروشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *