اثرات مثبت و منفی کرونا بر نظام آموزشی
معاون آموزش ابتدایی گفت: شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) به عنوان بزرگترین پلتفرم مجازی در سطح ملی فرصتی شد تا با ایجاد یک شبکه ارتباطی منظم و گسترده در بستر فضای مجازی به کاهش قابل ملاحظه هزینهها و افزایش ارتباط بین صف و ستاد دست یابیم.
خبرگزاری میزان -
-رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی، گفت: کرونا آموزش را از چارچوب سنتی به فضای مجازی منتقل کرد و تدریس مبتنی بر فناوری را جایگزین روشهای قدیمی کرد و این امکان را فراهم آورد تا منابع یادگیری متعددی برای دانش آموزان، خانوادهها و معلمان فراهم شود.
حکیم زاده افزود: آموزش مجازی نه تنها منجر به افزایش مهارتهای کار در فضای مجازی و استفاده از بستر فناوری برای ارائه آموزش در معلمان گردید؛ بلکه امکان بروز خلاقیتها و توانمندیهای معلمان در عرصه تولید محتوا ایجاد کرد.
معاون آموزش ابتدایی در بیان فرصتهای ایجاد شده در دوران کرونا و شرایط بحرانی گفت: راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) به عنوان بزرگترین پلتفرم مجازی در سطح ملی فرصتی شد تا با ایجاد یک شبکه ارتباطی منظم و گسترده در بستر فضای مجازی به کاهش قابل ملاحظه هزینهها و افزایش ارتباط بین صف و ستاد دست یابیم.
حکیم زاده تصریح کرد: در نظام مدرسه ای، با توجه به محدودیتهای زمان، مکان و تراکم کلاس ها، امکان برقراری ارتباط کامل با همه دانش آموزان وجود نداشت، اما در آموزش مجازی این امکان فراهم شد تا معلم بتواند با همه دانش آموزان ارتباط برقرار کند.
وی تبدیل دانش آموزان ساکت و غیرفعال به مشارکت کنندگان فعال در جریان آموزش را از پیامدهای این ارتباط دانست.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین بر مشارکت فعال خانوادهها به عنوان شرکای یادگیری اشاره نمود و آن را در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کودکان امری مفید و ضروری خواند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده در پایان به آسیبهای جدی کرونا و آموزش مجازی برای نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: کاهش قابل ملاحظه میزان یادگیری، به حاشیه رفتن تربیت و ایجاد شکاف در برخورداری از آموزش به علت شکاف دیجیتالی بین طبقات برخوردار و کمتربرخوردار، ترک تحصیل زودهنگام برخی از دانش آموزان مناطق محروم به همراه آسیبهای روحی و روانی ناشی از تعطیلی مدارس برای دانش آموزان در سراسر جهان، از پیامدهای منفی کرونا و تعطیلی مدارس است.
حکیم زاده افزود: آموزش مجازی نه تنها منجر به افزایش مهارتهای کار در فضای مجازی و استفاده از بستر فناوری برای ارائه آموزش در معلمان گردید؛ بلکه امکان بروز خلاقیتها و توانمندیهای معلمان در عرصه تولید محتوا ایجاد کرد.
معاون آموزش ابتدایی در بیان فرصتهای ایجاد شده در دوران کرونا و شرایط بحرانی گفت: راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) به عنوان بزرگترین پلتفرم مجازی در سطح ملی فرصتی شد تا با ایجاد یک شبکه ارتباطی منظم و گسترده در بستر فضای مجازی به کاهش قابل ملاحظه هزینهها و افزایش ارتباط بین صف و ستاد دست یابیم.
حکیم زاده تصریح کرد: در نظام مدرسه ای، با توجه به محدودیتهای زمان، مکان و تراکم کلاس ها، امکان برقراری ارتباط کامل با همه دانش آموزان وجود نداشت، اما در آموزش مجازی این امکان فراهم شد تا معلم بتواند با همه دانش آموزان ارتباط برقرار کند.
وی تبدیل دانش آموزان ساکت و غیرفعال به مشارکت کنندگان فعال در جریان آموزش را از پیامدهای این ارتباط دانست.
معاون آموزش ابتدایی در ادامه با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین بر مشارکت فعال خانوادهها به عنوان شرکای یادگیری اشاره نمود و آن را در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کودکان امری مفید و ضروری خواند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حکیم زاده در پایان به آسیبهای جدی کرونا و آموزش مجازی برای نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: کاهش قابل ملاحظه میزان یادگیری، به حاشیه رفتن تربیت و ایجاد شکاف در برخورداری از آموزش به علت شکاف دیجیتالی بین طبقات برخوردار و کمتربرخوردار، ترک تحصیل زودهنگام برخی از دانش آموزان مناطق محروم به همراه آسیبهای روحی و روانی ناشی از تعطیلی مدارس برای دانش آموزان در سراسر جهان، از پیامدهای منفی کرونا و تعطیلی مدارس است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *