اوج گیری شیوع کرونا در اروپا در آستانه فصل زمستان

12:03 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۹۷۶
پیک جدید شیوع کرونا در کشور‌های اروپایی، چشم انداز زمستان را برای این کشور‌ها تیره و تار کرده است.
اروپا در حالی برای ورود به دومین زمستان کرونایی خود آماده می‌شود که شبح فاجعه دیگری برای قاره سبز نمایان شده است.
 
به گزارش «رویترز و نیو استیتزمن»، کشور‌های غرب و مرکز اروپا که امیدوار به کاهش موارد ابتلا به کرونا در فصل سرد سال ۲۰۲۱ بودند، اما نرخ بالای ابتلا و بستری شدن در بیمارستان‌ها در این کشورها، واقعیت دیگری را نشان می‌دهد.
 
میزان ابتلا به کرونا در این کشور‌ها تقریبا با میزان ابتلا به این بیماری در سال گذشته برابر است؛ هرچند تعداد تلفات به تقریبا یک پنجم کاهش یافته است.
 
وضعیت در شرق اروپا که کارزار واکسیناسیون به کُندی در آن در جریان بود، متفاوت است.
 
در بسیاری از این کشورها، ارتباط میان ابتلا و تلفات همچنان قوی‌تر می‌شود.
 
مراقبت‌های بهداشتی ناکافی، ظرفیت ناکافی بیمارستان‎ها، شیوع سویه‌های جدید کرونای نوع دلتا، رفع زودهنگام محدودیت‌های کرونایی و کُندی روند واکسیناسیون، از مهم‌ترین دلایل بحران کرونا در اروپا در هفته‌های اخیر و در پی سرد شدن هوا هستند.
 
این عوامل سبب شده تا کارشناسان در مورد وضعیت بدتر زمستان پیش رو در قیاس با زمستان سال گذشته در کشور‌های اروپایی هشدار بدهند.
 
یک مقام سازمان جهانی بهداشت نیز گفت «اروپا بار دیگر به کانون کرونا تبدیل شده است.»
فشار افزایش موارد ابتلا به کرونا و موج جدید و سنگین ابتلا به این بیماری سبب شده تا قاره اروپا در پی تایید نخستین دارو‌های آنتی بادی کرونا باشد.
 
سازمان تنظیم کننده مقررات داروی اتحادیه اروپا اعلام کرد که قصد دارد در روز‌های آینده مجوز استفاده از ۲ آنتی بادی «مونوکلونال» را برای بیماران کرونایی صادر کند.
 
اتحادیه اروپا بیش از ۷۵ درصد از جمعیت بزرگسال خود را واکسینه کرده است، اما در برخی از کشور‌های این بلوک دارای ۲۷ عضو این میزان کمتر از ۴۰ درصد است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *