چه تفاوتی بین افراد واکسینه شده و واکسینه نشده در برابر کرونا وجود دارد؟

20:15 - 12 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۲۳۸
یک تحقیق جدید نشان می‎دهد افرادی که واکسینه نشده‌اند ۳۲ برابر بیشتر از افرادی که واکسینه شده‌اند در خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا هستند.

- داده‌های جدید دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهند افرادی که واکسینه نشده‌اند، ۳۲ برابر بیشتر از افرادی که واکسینه شده‌اند در خطر مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

به گزارش «ایندیپندنت»، محققان بر اساس آمار‌ها، مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا را در انگلیس بین ۲ ژانویه تا ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی تجزیه و تحلیل کردند و یافته‌های خود را با توجه به سن تنظیم کردند.

نرخ مرگ و میر تنظیم شده با سن به محققان این امکان را می‌دهد که تفاوت‌های سن و اندازه جمعیت را در نظر بگیرند، تا بتوانند گروه‌های مختلف واکسیناسیون را به طور عادلانه مقایسه کنند.

آن‌ها دریافتند که میزان مرگ و میر برای افرادی که ۲ واکسن دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که هیچ دوزی یا یک دوز واکسن دریافت کرده بودند کمتر بود.

۴ هزار و ۴۷۹ نفر که هر ۲ واکسن را دریافت کرده بودند از ژانویه تا سپتامبر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مورد از این موارد در ماه‌های آگوست و سپتامبر اتفاق افتاد.

با این حال، داده‌های آمار ملی انگلیس نشان می‌دهند که از ژانویه تاکنون ۳۴ هزار و ۴۷۴ فرد واکسینه نشده بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از ۱۰ هزار مرگ اضافی در میان افرادی که یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند ثبت شد؛ ۳ هزار و ۸۸۰ مورد طی ۳ هفته پس از دریافت دوز اول و ۶ هزار و ۶۶۳ مورد پس از بیش از ۲۱ روز.

امپریال کالج لندن دریافته که افرادی که به طور کامل واکسینه شده‎اند، ممکن است ویروس کرونا را با نرخ کمتری در مقایسه با افراد واکسینه نشده در خانه دریافت کرده و منتقل کنند.

تجزیه و تحلیل محققان نشان داد که پاسخ آزمایش کرونای حدود ۲۵ درصد از افراد خانواده که واکسینه شده بودند، در مقایسه با حدود ۳۸ درصد افراد خانواده واکسینه نشده، مثبت اعلام شده بود.

امپریال کالج لندن می‎گوید افرادی که کاملا واکسینه شده بودند نیز سریعتر از افرادی که واکسینه نشده بودند از بیماری بهبود یافته بودند.

وزارت بهداشت انگلیس در تلاش است تا برنامه تزریق دوز سوم واکسن را پیش از زمستان در میان نگرانی‌هایی که نسبت به کاهش ایمنی جمعیت در برابر کروناویروس وجود دارد، افزایش دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *