یک سوم جمهوریخواهان موافق «اعمال خشونت برای حفظ آمریکا»

20:15 - 11 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۹۵۵
یک نظرسنجی نشان می‎دهد اختلافات پس از انتخابات آمریکا که به حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه منجر شد، هنوز هم در این کشور وجود دارد.

- یک نظرسنجی جدید نشان می‎دهد که تقریبا یک سوم جمهوریخواهان معتقدند خشونت ممکن است برای نجات آمریکا ضروری باشد.

به گزارش «گاردین»، پژوهشگران مؤسسه تحقیقاتی «پابلیک ریلیجن ریسرچ»، دریافتند که ۳۰ درصد از جمهوریخواهان با این جمله موافق بودند «از آنجایی که اوضاع بسیار از مسیر درست خارج شده است، وطن پرستان واقعی آمریکایی ممکن است مجبور شوند برای نجات کشور به خشونت متوسل شوند.»

در میان آمریکایی‌هایی که معتقدند «انتخابات ۲۰۲۰ از دونالد ترامپ دزدیده شده است، یا به عبارتی دیگر در انتخابات تقلب شده»، ۳۹ درصد معتقدند ممکن است خشونت لازم باشد.

آمار نگران کننده برای آمریکا نشان می‌دهد کینه پس از انتخابات این کشور که به حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه منجر شد، هنوز هم در این کشور وجود دارد.

جمهوریخواهان به احتمال زیاد بر این باورند که «میهن پرستان واقعی» آمریکایی ممکن است مجبور به توسل به خشونت شوند.

تنها ۱۱ درصد از دموکرات‌ها و ۱۷ درصد از مستقل‌ها با این موضوع موافق هستند؛ در میان همه آمریکایی‎ها، در مجموع ۱۸ درصد موافق این موضوع بودند.

«پابلیک ریلیجن ریسرچ»، می‎گوید که ۲ هزار و ۵۰۸ بزرگسال که در ۵۰ ایالت آمریکا زندگی می‌کنند، در این نظرسنجی، که بین ۱۶ تا ۲۹ سپتامبر انجام شد، مصاحبه شدند.

«رابرت جونز»، مدیر اجرایی و موسس «پابلیک ریلیجن ریسرچ»، درباره نتایج این نظرسنجی، گفت «این یک یافته نگران کننده است.»

به گفته وی، «من چندین دهه است که این کار را انجام می‌دهم و به‌عنوان یک جامعه‌شناس، یک نظرسنجی افکار عمومی، اینگونه نیست که شما به دیدن آن عادت داشته باشید.»

«جونز»، افزود که این پاسخ‌ها نشان دهنده دو‌قطبی شدن قابل توجه و سریع در آمریکاست.

نظرسنجی «پابلیک ریلیجن ریسرچ»، نخستین موردی نیست که آمادگی آشکار برای خشونت را در میان رای دهندگان جمهوریخواه کشف می‌کند.

در فوریه یک نظرسنجی از سوی «امریکن اینترپرایز» نشان داد که ۳۹ درصد از جمهوریخواهان فکر می‌کنند که اگر مقام‎های منتخب از آمریکا محافظت نکنند، مردم باید خودشان این کار را انجام دهند، حتی اگر این کار مستلزم اقدامات خشونت‌آمیز باشد.

در میان تمام آمریکایی‌ها ۲۹ درصد با این گفته موافق بودند؛ حدود ۳۱ درصد از رای دهندگان مستقل و ۱۷ درصد از دموکرات‌ها معتقد بودند که ممکن است اقدام خشونت آمیز لازم باشد.

بیش از ۶۵۰ نفر به دلیل نقش داشتن در حمله به «کپیتال هیل»، که در آن ۵ نفر کشته شدند، متهم شده‎اند.

دونالد ترامپ در برابر تلاش‌ها برای تحقیق از سوی کمیته منتخب مجلس نمایندگان مقاومت می‌کند و اخیرا از آرشیو ملی برای جلوگیری از انتشار اسناد کاخ سفید شکایت کرده است.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *