تشکیل شورای سیاست‌گذاری پیشگیری اجتماعی از جرایم در استان‌ها

13:56 - 24 شهريور 1394
کد خبر: ۷۶۹۳۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس پلیس پیشگیری ناجا از تشکیل شورای سیاست‌گذاری پیشگیری اجتماعی از جرایم در استان‌ها خبر داد و گفت: تلاش خواهد شد شرکت‌های مراقبتی و حفاظتی توسعه و آمار به کارگیری نگهبان محله با هدف پیشگیری از جرایم افزایش یابد.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سردار «محمد شرفی» بر ضرورت ارتقاء سطح معیشت کارکنان به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: این موضوع را شخص فرمانده نیروی انتظامی پیگیر بوده و با حداکثر توان در تلاش است تا گام‌های مثبتی در راستای ارتقای سطح معیشت و افزایش حقوق کارکنان و تقویت منابع انسانی به عنوان رکن مهم پیشرفت و توسعه برداشته شود.

سردار شرفی، یکی از رسالت‌های مهم و حساس کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سطح انتظامی استان طرح‌های انتظام بخش موثر و با نتایج مطلوبی اجرا شده؛ که زمینه را برای ارائه خدمات مطلوب، شایسته و بدون منت برای مردم فراهم ساخته است.

وی، ناجا را یکی از سازمان‌های بر‌تر و موفق در رعایت حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: کسب رضایتمندی مردم و جلب مشارکت آنان در تامین امنیت پایدار در صدر ماموریت‌های پلیس است.

این مقام ارشد ناجا به تشکیل 2 میلیون و ۶۰۰ فقره پرونده قضائی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی سطح کشور در پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد و بیان داشت: طی این مدت ۵۶۰ هزار نفر به کلانتری‌ها مراجعه کردند که طبق این آمار، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان پر مشغله‌ترین رده تخصصی در سطح ناجا مطرح شده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بر ضرورت بهینه سازی و بهسازی محیط‌های خدمتی در کلانتری­‌ها با هدف ارائه خدمات مطلوب به مراجعان در قالب طرح مکنا تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در بحث خوشایندسازی محیط کاری و اصلاح رفتار سازمانی کارکنان اقدامات مطلوبی صورت گرفته که تداوم این امر مستلزم آموزش‌های مستمر و ارتقای مهارت شغلی کارکنان است.

سردار شرفی با ابراز خرسندی از آمار بالای رضایتمندی مردم از عملکرد کارکنان انتظامی استان، افزود: آمار بالای تقدیر مردمی در قالب تماس تلفنی با دفتر نظارت هماهنگی پلیس در کنار سیر نزولی آمار انتقاد و شکایت مستندی بر این ادعاست که بستر لازم برای تعامل بیشتر مردم با پلیس فراهم شده است.

وی ضمن تشریح اهداف برگزاری همایش، گفت: نگهبان محهبروزرسانی مدیران و کارکنان نسبت به قوانین و مقررات، آگاهسازی پلیس از تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل جرایم حوزه سرزمینی، ارتقاء مهارت‌های شغلی و رفتاری کارکنان و آشنا ساختن مدیران با آیین دادرسی کیفری از اهداف مهم برگزاری سالیانه همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاههای انتظامی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه پیشگیری اجتماعی از جرایم باید با جدیت و پشتکار و با تکیه بر مسئولیت گرایی و با اهتمام جدی به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر پیگیری شود،؛ گفت: باید سهم و نقش مردم و سازمان‌ها در پیشگیری از جرایم شفاف سازی شده و بصورت هدفمند آموزش و اطلاع‌رسانی شود.

سردار شرفی از تشکیل شورای سیاست گذاری پیشگیری اجتماعی از جرایم در استان‌ها خبر داد و افزود: در این شورا تلاش خواهد شد تا جمعیت کیفری کاهش یافته و شرکت‌های مراقبتی و حفاظتی توسعه و آمار به کارگیری نگهبان محله با هدف پیشگیری از جرایم افزایش یابد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *