امتحانات دانش آموزان به شکل حضوری خواهد بود
سخنگوی بازگشایی مدارس در آموزش و پرورش، گفت:حتی اگر یک روز مانده به امتحانات آموزش حضوری شود، امتحانات نیز حضوری برگزار خواهد شد.
خبرگزاری میزان -
وی در پاسخ به این سوال که برخی از دانش آموزان در آموزش مجازی توجه کمی به فرآیند آموزش دارند گفت: اگرچه که در این دوران گزارشاتی وجود داشته است که آموزش مجازی برای برخی از درسها بسیار مناسب بوده است نیز وجود دارد، اما آن طور که می دانیم در آموزش مجازی تمرکز و تعامل به شکلی که باید وجود ندارد، اما مبنای تدریس باید ارزشیابی باشد با ارزشیابی باید این پایش صورت بگیرد که اهداف یادگیری محقق شده است یاخیر.
وی ادامه داد:معلم با توجه به تعاملی که با دانش آموزان دارد میتواند با برگزاری ارزشیابیهای مستمر سطح دانش آموزان را بررسی کند، ارزشیابی بخشی از فرآیند یادگیری استکه میتواند فرآیند یادگیری را کامل و نقاط ضعف را پیدا کند یکی از کارکردهای این موضوع سنجش سطح دانش آموزان پیش از امتحانات پایانی است.
کمرهای گفت:از این رو در این شرایط معلم باید ملاحضات لازم را به جهت سطح دشواری سوالات در نظر داشته باشد، موضوع آموزش مجازی و امتحانات حضوری دغدغهای بود که با اصل در نظر گرفتن سطح دشواری سوالات در امتحانات نهایی نیز در سال گذشته مورد نظر قرار گرفته بود.
وی در پاسخ به این سوال که ساعات حضور در مدرسه درمقاطع مختلف چگونه تعیین میشود ،گفت:مبنای حضوری شدن آموزش در زمانبندیهای اعلام شده و همچنین ساعات حضور در مدرسه به تراکم دانش آموزان آن مدرسه و به ویژه جمعیت کلاسهای درس برمی گردد.
وی گفت:در الگوی بازگشایی همه این موارد لحاظ شده است و همه ابعاد کار مشخص شده است اگر مدرسهای به دلیل کثرت جمعیت مجبور به گروه بندی باشد و در واقع فضای فیزیکی به گونهای نباشد که بتوان به شکلی کامل پروتکلهای بهداشتی را مورد توجه قرار داد، بر این اساس تعداد دانش آموزان تقسیم شده و در قالب گروه بندیهایی در مدرسه حضور پیدا میکنند که ساعات حضور نیز بر این اساس تقلیل پیدا کرده و مشخص میشود.
علیرضا کمرهای معاون متوسطه آموزش و پرورش و سخنگوی بازگشایی مدارس، در گفتوگو با میزان در مورد این نکته که اگر روند بازگشایی با تاخیر مواجه شود آیا برگزاری امتحانات به شکل مجازی است گفت: حتی اگر یک روز مانده به امتحانات آموزش حضوری شود، امتحانات حضوری برگزار خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از دانش آموزان در آموزش مجازی توجه کمی به فرآیند آموزش دارند گفت: اگرچه که در این دوران گزارشاتی وجود داشته است که آموزش مجازی برای برخی از درسها بسیار مناسب بوده است نیز وجود دارد، اما آن طور که می دانیم در آموزش مجازی تمرکز و تعامل به شکلی که باید وجود ندارد، اما مبنای تدریس باید ارزشیابی باشد با ارزشیابی باید این پایش صورت بگیرد که اهداف یادگیری محقق شده است یاخیر.
وی ادامه داد:معلم با توجه به تعاملی که با دانش آموزان دارد میتواند با برگزاری ارزشیابیهای مستمر سطح دانش آموزان را بررسی کند، ارزشیابی بخشی از فرآیند یادگیری استکه میتواند فرآیند یادگیری را کامل و نقاط ضعف را پیدا کند یکی از کارکردهای این موضوع سنجش سطح دانش آموزان پیش از امتحانات پایانی است.
کمرهای گفت:از این رو در این شرایط معلم باید ملاحضات لازم را به جهت سطح دشواری سوالات در نظر داشته باشد، موضوع آموزش مجازی و امتحانات حضوری دغدغهای بود که با اصل در نظر گرفتن سطح دشواری سوالات در امتحانات نهایی نیز در سال گذشته مورد نظر قرار گرفته بود.
وی در پاسخ به این سوال که ساعات حضور در مدرسه درمقاطع مختلف چگونه تعیین میشود ،گفت:مبنای حضوری شدن آموزش در زمانبندیهای اعلام شده و همچنین ساعات حضور در مدرسه به تراکم دانش آموزان آن مدرسه و به ویژه جمعیت کلاسهای درس برمی گردد.
وی گفت:در الگوی بازگشایی همه این موارد لحاظ شده است و همه ابعاد کار مشخص شده است اگر مدرسهای به دلیل کثرت جمعیت مجبور به گروه بندی باشد و در واقع فضای فیزیکی به گونهای نباشد که بتوان به شکلی کامل پروتکلهای بهداشتی را مورد توجه قرار داد، بر این اساس تعداد دانش آموزان تقسیم شده و در قالب گروه بندیهایی در مدرسه حضور پیدا میکنند که ساعات حضور نیز بر این اساس تقلیل پیدا کرده و مشخص میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *