تیراندازی در آیداهو با ۲ کشته/ایجاد دفتر فضای سایبری در وزارت خارجه آمریکا

10:04 - 04 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۸۹۱
تیراندازی‌ در شهرهای آیداهو و نیویورک به کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن شماری دیگر منجر شده است.

- اداره پلیس شهر «بویس» در ایالت آیداهوی آمریکا، می‎گوید که بر اثر تیراندازی در یک مرکز خرید در این شهر، ۲ نفر کشته و دستکم ۵ نفر زخمی شده اند.

به گزارش «اِن پی آر»، یکی از افرادی که در این تیراندازی زخمی شده، یک افسر پلیس و یکی دیگر از آن‌ها نیز عامل تیراندازی بوده است.

گفته می‌شود عامل تیراندازی در بازداشت اداره پلیس شهر «بویس» است.

 

تیراندازی در آیداهو/ تیراندازی در مترو نیویورک


مقام‎های محلی این شهر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که در جریان این حادثه افسران پلیس و عامل تیراندازی به تبادل آتش پرداختند.

پاکسازی بیشتر بخش‌های این مرکز خرید انجام شده، اما پلیس همچنان به جست وجو برای یافتن قربانیان احتمالی دیگر ادامه می‌دهد.

رئیس پلیس این منطقه اعلام کرد که انگیزه فرد مظنون از این تیراندازی همچنان نا‌معلوم بوده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

 

تیراندازی در آیداهو/ تیراندازی در مترو نیویورک

 

شهردار شهر «بویس»، می‎گوید «افراد بی‌شماری در موقعیتی قرار گرفتند که هرگز با آن روبرو نشده و یا انتظار نداشتند روبرو شوند.»

تیراندازی در متروی نیویورک

پلیس نیویورک اعلام کرد که یک مرد در ایستگاه شلوغ متروی «منهتن»، در نیویورک، هدف گلوله قرار گرفته است.

بر اساس اعلام پلیس نیویورک، مردی در قطاری که به سمت شمال حرکت می‌کرد، هنگام نزدیک شدن به ایستگاه «یونیون اسکوئر» از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

 

تیراندازی در آیداهو/ تیراندازی در مترو نیویورک


پلیس می‎گوید که فرد مهاجم در قطار به فرد قربانی نزدیک شده و با تهدید قصد سرقت تلفن همراه او را داشته است؛ سپس پیش از رسیدن قطار به ایستگاه، اقدام به شلیک گلوله به قربانی کرده است.

 

تیراندازی در آیداهو/ تیراندازی در مترو نیویورک

قربانی این حادثه به بیمارستانی محلی منتقل شده و در شرایط سلامتی پایدار به سر می‌برد.

 

تیراندازی در آیداهو/ تیراندازی در مترو نیویورک

 

ایجاد دفتر جدید برای فضای سایبری و سیاست دیجیتال در آمریکا

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا از برنامه‌های وزارت خارجه این کشور برای ایجاد دفتر جدیدی به منظور فضای سایبری و سیاست دیجیتال خبر داد.

تاسیس این دفتر با هدف نظارت بر فناوری حیاتی و نوظهور پس از یک سری حملات سایبری مهم و سایر جرایم آنلاین، به ویژه حملات باج‌افزاری به زیرساخت‌های آمریکا صورت می‌گیرد.

«بلینکن»، به کارکنان این وزارتخانه گفت «پس از تایید کنگره، فرستاده جدید و دفتر سیاست فضای مجازی و دیجیتال به ما مدیریت و مسئولیت پذیری بیشتری را برای پیشبرد دستور کار دیپلماتیک در داخل و خارج از کشور ارائه می‌دهند.»


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *