آیا علائم ابتلا به سرماخوردگی و کرونا متفاوت هستند؟

14:03 - 23 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۲۳۴
فرا رسیدن فصل سرد سال و بیماری‌ها فصلی آن که علائم مشابهی با بیماری کرونا دارند، سبب نگرانی در مورد نحوه تشخیص و تمایز آن‌ها شده است.
با فرا رسیدن فصل سرما و آنفولانزای فصلی، پرسش مهمی مطرح شده است؛ چگونه تشخیص بدهیم که به کرونا مبتلا شده ایم یا سرماخوردگی؟
 
به گزارش «وُرد اکونومیک فوروم»، فرا رسیدن فصل سرماخوردگی و آنفولانزا به موازات کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشت بیماری‌های فصلی تنفسی، نگرانی‌ها در مورد همزمانی این بیماری‌ها با کرونا را بیشتر کرده است.
 
بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که علائم ابتلا به کرونا و سرماخوردگی می‌توانند شبیه هم باشند. براساس این بررسی، تقریبا ۵۰ درصد افرادی که آزمایش کرونایشان مثبت می‌شود، علائم معمول ابتلا به این بیماری را ندارند.
 
علائمی مانند عطسه، گلودرد، آبریزش بینی و گرفتگی صدا به عنوان علائم معمول سرماخوردگی، در میان مبتلایان به کرونا شایع شده است.
 
اما همچنان از دست بویایی، می‌تواند علامت مهمی در تشخیص ابتلا به کرونا باشد.
ضمن این که افراد واکسینه شده و واکسینه نشده نیز علائم ابتلا به کرونای متفاوتی را تجربه می‌کنند. شایع‌ترین علائم ابتلا به کرونا در میان افراد واکسینه شده، آبریزش بینی، سردرد، عطسه، گلودرد و از دست دادن بویایی است. در حالی افراد واکسینه نشده، سردرد، آبریزش بینی، گلودرد، تب و سرفه مداوم را تجربه می‌کنند.
 
نگرانی درباره انتقال بیماری کرونا از افراد مبتلا به دیگران به دلیل اشتباه گرفتن این بیماری با سرماخوردگی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *