تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا مشخص شدند

11:08 - 14 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۷۳۴
وزارت خارجه آمریکا در گزارش جدید خود تعداد کلاهک‌های هسته‌ای این کشور را ۳ هزار و ۷۵۰ مورد اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا برای نخستین بار پس از ۴ سال، تعداد تسلیحات هسته‌ای این کشور را اعلام کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در دوران ریاست جمهوری خود اطلاعاتی درباره تعداد تسلیحات هسته‌ای آمریکا ارائه نداده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد کلاهک‌های هسته‌ای فعال و غیر فعال آمریکا تا ۳۰ ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ حدود ۳ هزار و ۷۵۰ عدد بوده است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی است که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن، ۵۵ عدد و در مقایسه با سال ۲۰۱۷ حدود ۷۲ عدد، کاهش داشته است.

تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا در دوران جنگ سرد با روسیه در سال ۱۹۶۵ به بیشترین میزان خود رسید؛ در سال ۱۹۶۵ تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا به ۳۱ هزار و ۲۵۵ عدد رسیده بود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود مدعی شده است «افزایش شفافیت دولت‌ها درباره ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود به تلاش‌ها برای منع اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای کمک می‌کند.»

واشنگتن در حالی موضوعاتی مانند منع اشاعه تسلیحات اتمی و تلاش برای جلوگیری از دستیابی کشور‌ها به سلاح هسته‌ای را مطرح می‌کند که تنها کشور جهان است که در جنگ از سلاح اتمی استفاده کرده است.

بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۹۲ آمریکا ۱۰۳۲ آزمایش هسته‌ای انجام داده که این آزمایش‌ها نه‌ تنها جان بسیاری از افراد را گرفته بلکه اثرات ناشی از آن‌ها تاکنون نیز باقی مانده و برخی از مناطقی که این آزمایش‌های هسته‌ای در آنها صورت گرفته پس از گذشت چند دهه همچنان غیر قابل سکونت هستند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *