مشکل اصلی آلودگی هوای تهران کجاست؟
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: اقتصاد کلیدیترین بخش آلودگی هوای تهران است، بسیاری از موتور سواران و رانندگان اولویتهای دیگری تا رسیدن به وضعیت آلایندگی خودرو خود دارند.
خبرگزاری میزان -
وی در مورد شاخصهای جدید آلودگی هوا توسط سازمان بهداشت جهانی گفت: توسط سازمان بهداشت جهانی اخیرا شاخصهای آلودگی هوا را مورد بازنگری قرار داده است و بسیار سختگیرانهتر شده است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وزارت بهداشت تغییرات جدید را اعلام کرده است و حدود دوسالی میشود که شاخصهای آلودگی هوا دست خوش تغییراتی شده است که با سالهای گذشته متفاوت است و ممکن آلودگی هوا با روش جدید بیشتر نشان داده شود و ممکن است از محدوده سالم خارج شود.
شهیدزاده در مورد علت اصلی آلودگی هوا در شهر تهران گفت: اقتصاد کلیدیترین بخش آلودگی هوای تهران است، بسیاری از موتور سواران و رانندگان اولویتهای دیگری تا رسیدن به وضعیت آلایندگی خودرو خود دارند؛ لذا زمانی که اقتصاد در وضعیت خوبی نباشد بحث آلودگی هوا میشود یکی از موضوعات حاشیهای که این موضوع به ضرر شهر تهران است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد تعداد روزهای هوای پاک در شهر تهران در شش ماهه گذشته گفت: امسال در تابستان هوای پاک را تجربه نکردیم و فقط در فصل بهار هوای پاک را تجربه کردیم، اما این موضوع را باید قابل توجه قرار دهیم امسال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم و باید دید در نیمه دوم سال باید دید چه وضعیتی پیش خواهد آمد.
حسین شهیدزاده مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگو با میزان در مورد دلیل افزایش غلظت ذرات معلق در هوای پایتخت اظهار کرد: آلودگی چند روز اخیر تهران مربوط به وزش باد با سرعت خوب و ورود گرد و خاک از خارج تهران به شهر بوده است، اما در حالت کلی در فصل سرد با تعداد روزهای ناسالم بیشتر از منظر آلاینده ذرات معلق روبرو هستیم. با توجه به اینکه در فصل سرما وارونگی هوا رخ میدهد به این معنی که سطح زمین هوای سرد دارد و گردش هوا صورت نمیگیرد؛ در نتیجه آلودگیها در سطح زمین میمانند.
وی افزود: از سوی دیگر در فصل سرما سوخت بیشتری از منازل و خودروها مصرف میشود و این موضوع باعث میشود آلودگی بیشتری تولید شود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیان کرد: از سوی دیگر خودروها در فصل سرما حرکت بیشتری دارند و شهروندان با توجه به آغاز فصل سرما و پاییز از خودروهای شخصی بیشتر استفاده میکنند؛ البته نباید فراموش کنیم که شیوع بیماری کرونا نیز در این زمینه بی تاثیر نیست و شهروندان سعی میکنند به دلیل بیماری کرونا کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی افزود: از سوی دیگر در فصل سرما سوخت بیشتری از منازل و خودروها مصرف میشود و این موضوع باعث میشود آلودگی بیشتری تولید شود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیان کرد: از سوی دیگر خودروها در فصل سرما حرکت بیشتری دارند و شهروندان با توجه به آغاز فصل سرما و پاییز از خودروهای شخصی بیشتر استفاده میکنند؛ البته نباید فراموش کنیم که شیوع بیماری کرونا نیز در این زمینه بی تاثیر نیست و شهروندان سعی میکنند به دلیل بیماری کرونا کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی در مورد شاخصهای جدید آلودگی هوا توسط سازمان بهداشت جهانی گفت: توسط سازمان بهداشت جهانی اخیرا شاخصهای آلودگی هوا را مورد بازنگری قرار داده است و بسیار سختگیرانهتر شده است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وزارت بهداشت تغییرات جدید را اعلام کرده است و حدود دوسالی میشود که شاخصهای آلودگی هوا دست خوش تغییراتی شده است که با سالهای گذشته متفاوت است و ممکن آلودگی هوا با روش جدید بیشتر نشان داده شود و ممکن است از محدوده سالم خارج شود.
شهیدزاده در مورد علت اصلی آلودگی هوا در شهر تهران گفت: اقتصاد کلیدیترین بخش آلودگی هوای تهران است، بسیاری از موتور سواران و رانندگان اولویتهای دیگری تا رسیدن به وضعیت آلایندگی خودرو خود دارند؛ لذا زمانی که اقتصاد در وضعیت خوبی نباشد بحث آلودگی هوا میشود یکی از موضوعات حاشیهای که این موضوع به ضرر شهر تهران است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد تعداد روزهای هوای پاک در شهر تهران در شش ماهه گذشته گفت: امسال در تابستان هوای پاک را تجربه نکردیم و فقط در فصل بهار هوای پاک را تجربه کردیم، اما این موضوع را باید قابل توجه قرار دهیم امسال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم و باید دید در نیمه دوم سال باید دید چه وضعیتی پیش خواهد آمد.
بیشتر بخوانید:
ورود افراد واکسینه نشده به مترو ممنوع میشود؟
ورود افراد واکسینه نشده به مترو ممنوع میشود؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *