چرا برخی از اتباع موفق به دریافت کتابهای درسی خود نشده اند؟
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش دلایل دریافت نکردن کتاب درسی برخی از دانشآموزان اتباع را تشریح کرد.
خبرگزاری میزان -
وی از مدیران مدارس خواست تا نسبت به پیگیری ثبت نام دانش آموزان در سیدا و پیگیری سفارش کتاب درسی آنان از طریق خانوادهها و دریافت کتابهای درسی از منطقه اقدام کنند.
-محمد علوی تبار با تاکید بر اینکه بیش از ۹۸ درصد از دانش آموزانی که در سامانه سیدا احراز هویت شده و تا ۳۱ شهریور ماه نسبت به سفارش درسی خود اقدام کرده اند، کتاب خود را دریافت کرده اند، اظهارداشت: دانشآموزان برای ثبت سفارش کتاب درسی، باید در سامانه سیدا مورد تایید مدیر مدرسه قرار گرفته باشند تا کتاب به مدرسه ارسال شود، تا زمانی که هویت دانشآموزان احراز نشده باشد امکان ثبت سفارش و ارسال کتاب فراهم نمیشود.
وی در خصوص اینکه چرا برخی از دانش آموزان هنوز موفق به دریافت کتابهای درسی نشده اند، و این مشکل چه زمانی حل خواهد شد؟ بیان داشت: امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای دانشآموزانی وجود دارد که ثبتنامشان در مدارس تکمیل شده باشد اگر ثبتنام تکمیل نشده و اطلاعات دانشآموز در پایگاه اطلاعاتی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد امکان ثبت سفارش کتاب درسی فراهم نیست.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تنوع این دانش آموزان با توجه به گستردگی مدارس و تنوع رشتههای دوره دوم متوسطه زیاد است که هر گروه باید هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدرسه محل تحصیل نسبت به پیگیری تا دریافت کتاب درسی اقدام نمایند.
ثبت نام کتابهای دانش آموزان اتباع
وی در خصوص ثبت سفارش و دریافت کتاب توسط دانشآموزان اتباع خارجی یادآور شد: این دانش آموزان که کد یازده رقمی از وزارت کشور دریافت نموده و در مدارس ثبتنام کردهاند، کتاب درسی دریافت کردهاند و هیچ مشکلی وجود ندارد، اما افرادی که کد یازده رقمی دریافت نکردهاند به این معنا است که هنوز ثبت نام نکردهاند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی وجود ندارد.
وی ادامه داد: از آنجایی که سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی متصل به سامانه ثبت نام دانش آموزی (سیدا) است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ عنوان مانعی برای ثبت نام این دانش آموزان در سامانه کتاب نمیباشد و این دانش آموزان پس از ثبت نام در سامانه سیدا و دریافت کد دانش آموزی به راحتی میتوانند برای سفارش کتاب درسی اقدام کنند.
علوی تبار در مورد دانش آموزان پایههای اول و دهم گفت: دانش آموزان ورودی به هر دوره تحصیلی، به خصوص پایه اول و دهم، با توجه به تاخیر در پیگیری ثبت نام و یا انتخاب رشته و ثبت نام، به طور طبیعی پس از احراز هویت و تایید مدیر مدرسه در سامانه سیدا، امکان ثبت سفارش کتاب درسی را خواهند داشت، که به علت تاخیر در ثبت نام، سفارش و دریافت کتاب درسی آنان با تاخیر انجام میشود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: خواهش ما از خانوادههای عزیز این است که هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدیر مدرسه نسبت به ثبت نام قطعی فرزند خود در سامانه سیدا اطمینان حاصل نمایند و فوراً نسبت به سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و پیگیری دریافت آن از طریق مدرسه اقدام کنند.
وی در خصوص اینکه چرا برخی از دانش آموزان هنوز موفق به دریافت کتابهای درسی نشده اند، و این مشکل چه زمانی حل خواهد شد؟ بیان داشت: امکان ثبت سفارش کتاب درسی برای دانشآموزانی وجود دارد که ثبتنامشان در مدارس تکمیل شده باشد اگر ثبتنام تکمیل نشده و اطلاعات دانشآموز در پایگاه اطلاعاتی وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته باشد امکان ثبت سفارش کتاب درسی فراهم نیست.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تنوع این دانش آموزان با توجه به گستردگی مدارس و تنوع رشتههای دوره دوم متوسطه زیاد است که هر گروه باید هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدرسه محل تحصیل نسبت به پیگیری تا دریافت کتاب درسی اقدام نمایند.
ثبت نام کتابهای دانش آموزان اتباع
وی در خصوص ثبت سفارش و دریافت کتاب توسط دانشآموزان اتباع خارجی یادآور شد: این دانش آموزان که کد یازده رقمی از وزارت کشور دریافت نموده و در مدارس ثبتنام کردهاند، کتاب درسی دریافت کردهاند و هیچ مشکلی وجود ندارد، اما افرادی که کد یازده رقمی دریافت نکردهاند به این معنا است که هنوز ثبت نام نکردهاند و امکان ثبت سفارش کتاب درسی وجود ندارد.
وی ادامه داد: از آنجایی که سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی متصل به سامانه ثبت نام دانش آموزی (سیدا) است، بنابراین نداشتن کد ملی به هیچ عنوان مانعی برای ثبت نام این دانش آموزان در سامانه کتاب نمیباشد و این دانش آموزان پس از ثبت نام در سامانه سیدا و دریافت کد دانش آموزی به راحتی میتوانند برای سفارش کتاب درسی اقدام کنند.
علوی تبار در مورد دانش آموزان پایههای اول و دهم گفت: دانش آموزان ورودی به هر دوره تحصیلی، به خصوص پایه اول و دهم، با توجه به تاخیر در پیگیری ثبت نام و یا انتخاب رشته و ثبت نام، به طور طبیعی پس از احراز هویت و تایید مدیر مدرسه در سامانه سیدا، امکان ثبت سفارش کتاب درسی را خواهند داشت، که به علت تاخیر در ثبت نام، سفارش و دریافت کتاب درسی آنان با تاخیر انجام میشود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: خواهش ما از خانوادههای عزیز این است که هرچه سریعتر با پیگیری از طریق مدیر مدرسه نسبت به ثبت نام قطعی فرزند خود در سامانه سیدا اطمینان حاصل نمایند و فوراً نسبت به سفارش کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی و پیگیری دریافت آن از طریق مدرسه اقدام کنند.
وی از مدیران مدارس خواست تا نسبت به پیگیری ثبت نام دانش آموزان در سیدا و پیگیری سفارش کتاب درسی آنان از طریق خانوادهها و دریافت کتابهای درسی از منطقه اقدام کنند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *