کاهش آلودگی هوای تهران نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است
عضو اسبق شورای اسلامی تهران گفت: کاهش آلودگی هوای تهران نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است .
خبرگزاری میزان -
وی افزود: مدیریت یکپارچه این امکان را به وجود میآورد که در زمان افزایش آلودگی هوا، بخشی از فعالیتهای شهری تعطیل یا محدودیتهای بیشتری برای تردد خودروها اعمال شود یا حتی ساعت کاری ادارات دولتی و واحدهای صنعتی کاهش داده شود تا بتوان آلودگی هوا را مدیریت کرد.
قناعتی گفت: در قدم اول باید مجموعهای برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تشکیل شود که تصمیم این مجموعه برای همه مجموعههایی که حضور آنها آلودگی در شهر را تشدید میکند، لازم الاجرا باشد. به عبارت سادهتر این مجموعه باید بتواند درباره همه بخشهای شهری که اثری در آلوده شدن هوای شهر دارند، تصمیم بگیرد.
وی ادامه داد: در دوران مدیریت شهری چهارم بر دسترسی حمل و نقل عمومی در شعاع ۳۰۰ متری منازل مطرح بود. برای تحقق این شعار به مدیریت یکپارچه نیاز داریم. همچنین تمام دستگاهها باید همکاری داشته باشند، چرا که فقط با بودجه شهرداری نمیتوان در این شعاع، مترو و اتوبوس را به منازل مردم رساند.
عضو اسبق شورای اسلامی تهران گفت: متاسفانه بودجه کافی برای تهیه اتوبوسهای درون شهری در اختیار شهرداری تهران قرار ندارد، کلان شهر تهران حداقل ۹ هزار دستگاه اتوبوس لازم دارد.
ابوالفضل قناعتی عضو اسبق شورای اسلامی تهران در گفتگو با میزان در مورد حل مشکل آلودگی هوای تهران اظهار کرد: مسئولان شهری و کشوری باید تصمیماتی جدی بگیرند تا حتی یک نفر هم به دلیل آلودگی هوا سلامتی و جانش به خطر نیافتد. اولین موضوعی که باید به آن توجه شود، اجرای مدیریت یکپارچه شهری است. بدین معنا که تصمیمات کاهش آلودگی هوا باید در سطح مجموعههای دولتی و غیردولتی شهر تهران گرفته شود یا اختیارات مدیریت شهری افزایش پیدا کند.
وی افزود: مدیریت یکپارچه این امکان را به وجود میآورد که در زمان افزایش آلودگی هوا، بخشی از فعالیتهای شهری تعطیل یا محدودیتهای بیشتری برای تردد خودروها اعمال شود یا حتی ساعت کاری ادارات دولتی و واحدهای صنعتی کاهش داده شود تا بتوان آلودگی هوا را مدیریت کرد.
قناعتی گفت: در قدم اول باید مجموعهای برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تشکیل شود که تصمیم این مجموعه برای همه مجموعههایی که حضور آنها آلودگی در شهر را تشدید میکند، لازم الاجرا باشد. به عبارت سادهتر این مجموعه باید بتواند درباره همه بخشهای شهری که اثری در آلوده شدن هوای شهر دارند، تصمیم بگیرد.
وی ادامه داد: در دوران مدیریت شهری چهارم بر دسترسی حمل و نقل عمومی در شعاع ۳۰۰ متری منازل مطرح بود. برای تحقق این شعار به مدیریت یکپارچه نیاز داریم. همچنین تمام دستگاهها باید همکاری داشته باشند، چرا که فقط با بودجه شهرداری نمیتوان در این شعاع، مترو و اتوبوس را به منازل مردم رساند.
عضو اسبق شورای اسلامی تهران گفت: متاسفانه بودجه کافی برای تهیه اتوبوسهای درون شهری در اختیار شهرداری تهران قرار ندارد، کلان شهر تهران حداقل ۹ هزار دستگاه اتوبوس لازم دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *