جنگ ضد تروریسم واشنگتن به تروریسم تبدیل شد

21:15 - 09 مهر 1400
کد خبر: ۷۵۹۱۱۹
بهانه‌های آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم برای توجیه آغاز جنگ علیه افغانستان، در بررسی دو دهه جنگ رنگ می‌بازند.
اعتراف پنتاگون به کشتن ۱۰ غیرنظامی در حمله پهپادی به «کابل»، پایتخت افغانستان در ۲۹ آگوست (۷ شهریور)، نشان داد که جنگ به اصطلاح ضد تروریسم آمریکا، تهدیدی جدی برای غیرنظامیان منطقه و نوعی تروریسم است.
 
به گزارش «شینهوا»، اعتراف پنتاگون به کشتار ۱۰ غیرنظامی افغانستانی شامل ۷ کودک، افشاگری در مورد تیراندازی نظامیان آمریکایی به سمت غیرنظامیان پس از انفجار اخیر در فرودگاه کابل و افشاگری اپراتور سابق پهپاد‌های آمریکایی در مورد جنایاتی که در زمان خدمت در ارتش آمریکا مرتکب شده بود، نشان داد که «واشنگتن» با وجود سر دادن شعار ضد تروریسم، تهدیدی هولناک برای امنیت منطقه است.
 
افشاگر جنایات ارتش آمریکا علیه غیرنظامیان افغانستانی در بخشی از اظهاراتش گفت فرمانده اش پس از آن که وی به اشتباه کودکی را کُشت، این اقدام را با این جمله توجیه کرد «این فقط یک سگ است.»
 
این دست کشتار بیگناهان از سر خونسردی را می‌توان در هر لحظه و هر جایی از کل روند مبارزه با تروریسم آمریکا در افغانستان مشاهده کرد و ادعای آمریکا در مورد مبارزه با تروریسم به کارزار ضد بشری تبدیل شد.
 
جنگ دو دهه‌ای افغانستان به خونریزی وحشتناک و تلفات غیرنظامیان منجر شد. آمار‌های ناقص موجود نشان می‌دهند که نیرو‌های آمریکایی از زمان آغاز جنگ در اکتبر ۲۰۰۱، باعث مرگ بیش از ۳۰ هزار غیرنظامی شدند.
 
غم انگیزترین وجه این ماجرا، مرگ کودکان است.
 
بر اساس گزارش موسسه «the Action on Armed Violence» مستقر در لندن، در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ حدود هزار و ۶۰۰ کودک در حملات هوایی آمریکا به افغانستان کشته شدند.
 
برخی از نیرو‌های آمریکا در افغانستان، غیرنظامیان را به خاطر هیجان کشتار، به قتل رساندند.
 
در سال ۲۰۱۰، ۱۲ نظامی آمریکا، به تشکیل یک تیم کشتار مخفی متهم شدند که غیرنظامیان افغانستانی را به صورت تصادفی هدف قرار می‌دادند و انگشت آن‌ها را به عنوان غنیمت بریده و جمع آوری می‌کردند.
ماموریت تازه به پایان رسیده آمریکا در افغانستان که پس از صرف هزینه ۲ تریلیون دلاری و مرگ بیش از ۲ هزار نظامی آمریکایی رخ داد، یک شکست مفتضحانه بود؛ زیرا تعداد گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان در ۲۰ سال اشغالگری آمریکا از رقم یک به بیش از ۲۰ افزایش یافت.
 
جنگی که در افغانستان با نام مبارزه با تروریسم آغاز شده، این کشور را فقیرتر، ضعیف‌تر و آشفته‌تر کرده است.
 
بر اساس اطلاعات بانک توسعه آسیایی، تا سال ۲۰۲۰، ۴۷.۳ درصد از مردم افغانستان زیر خط فقر ملی زندگی می‌کردند.
 
این جنایت‌های آمریکا در حالی رخ می‌دهد که رسانه‌های غربی برای شستن دست‌های این کشور از جنایت‌های ضد بشری در افغانستان و عراق تلاش می‌کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *