نگرانی مردم آمریکا از تروریسم داخلی بیش از تهدیدات خارجی

17:37 - 17 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۲۸۰
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که مردم آمریکا از تروریسم داخلی بیش از تهدیدات خارجی در هراس هستند.

- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که عمده مردم آمریکا، درباره تروریسم داخلی بیشتر از افراط گرایی در خارج از این کشور نگران هستند.

بر اساس نظرسنجی «آسوشیتدپرس» و مرکز تحقیقات روابط عمومی «نورک»، حدود دو سوم آمریکایی‌ها می‌گویند از تهدید تروریسم در داخل آمریکا، زیاد یا خیلی زیاد نگران هستند.

در مقابل، تنها حدود ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند که به شدت یا بسیار، نگران تهدید خارج از آمریکا هستند.

با نزدیک شدن بیستمین سالگرد حمله ۱۱ سپتامبر، این نظرسنجی همچنین نارضایتی عمیق در میان مردم آمریکا از جنگ‌های عراق و افغانستان را نشان داد.

تنها ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها حمله آمریکا به عراق را تایید کردند و این در حالی است که ۶۳ درصد این اقدام را تایید نمی‎کنند.

نتایج این نظرسنجی درباره جنگ افغانستان مشابه بود؛ ۳۵ درصد این اشغالگری را تایید کردند در حالی که ۶۲ درصد گفتند که این اقدام نادرست بوده است

این نظرسنجی از ۱۲ آگوست تا ۱۶ آگوست، چند روز پیش از پایان اشغالگری ۲۰ ساله افغانستان انجام شده است.

نگرانی روزافزون درباره افراط گرایی داخلی در آمریکا در حالی ایجاد شده که طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور برای تجمع در محوطه کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی در روز ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور)، آماده می‎شوند.

«اندرو مک کیب»، معاون سابق اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی)، می‎گوید که مجریان قانون باید تهدید را بسیار جدی بگیرند.

به گفته وی، «در واقع، آن‌ها باید این موضوع را جدی‌تر از آنچه از همان نوع اطلاعاتی که در ۵ ژانویه مشاهده کرده بودند، جدی بگیرند.»

این نظرسنجی همچنین نشان داد آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای با نظارت مداخله جویانه دولت به نام امنیت ملی، مخالف هستند.

۴۶ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند مخالف این موضوع هستند که دولت آمریکا بدون حکم و به بهانه تهدید‌های امنیت ملی، به خواندن ایمیل‌هایی که بین افراد خارج از آمریکا ارسال شده است، رسیدگی کند.

فقط ۲۷ درصد موافقت خود را با این موضوع ابراز داشتند؛ این یک تغییر اساسی نسبت به نتایج نظرسنجی «آسوشیتد پرس» و «نورک» است که یک دهه پیش انجام شد؛ در آن زمان ۴۷ درصد از این روش حمایت کردند در حالی که ۳۰ درصد مخالف بودند.

حدود ۴۴ درصد آمریکایی‌ها به احتمال زیاد با استراق سمع مکالمات خارج از آمریکا بدون حکم، مخالف هستند؛ ۲۸ درصد موافق بوده و ۲۷ درصد دیگر هیچ نظری ندارند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *