کتاب «آیین کانون» ویژه دستورالعملهای کانونهای فرهنگی-تربیتی منتشر شد
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از چاپ و انتشار کتاب «آیین کانون» که مجموعهای از شیوه نامه و دستورالعملهای کانونهای فرهنگی-تربیتی است، خبر داد.
خبرگزاری میزان -
-به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی؛ اظهار کرد: امروزه وجود کانونهای فرهنگی تربیتی برای کودکان و نوجوانان یکی از نیازهای اصلی و انکارناپذیر در راستای شکوفا شدن استعدادهای مختلف این قشر از جامعه و تقویت بنیان دینی و عقیدتی و همچنین مکملی برای فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس است.
وی ادامه داد: از آنجایی که غنیسازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به عنوان یک نیاز واقعی مطرح است؛ لذا لازم است به کانونهای فرهنگی-تربیتی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، توجه بیشتری شود.
رمضانی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تنها محلی که همه ۶ساحت تربیتی در آن اجرایی میشود، کانونهای فرهنگی-تربیتی هستند. این اماکن مهمترین بسته برای انجام فعالیتهای فوق برنامه ویژه «مهارت آموزی»، «تقویت روحیه خودباوری» و «نشاط» برای دانش آموزان، هستند.
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: برنامههای تکمیلی متنوع و جذاب در کانونهای فرهنگی-تربیتی در واقع زمینه تداوم اهداف نظام تعلیم و تربیت را همراه با رغبت و انگیزه در بین دانش آموزان به وجود میآورند و سبب رشد و شکوفایی استعدادهای آنها در زمینههای مختلف میشوند.
رمضانی با اشاره به تجهیز کانونهای پرورشی و تربیتی گفت: وظیفه داریم با جدیت تمام در بحث توسعه و تجهیز کانونهای فرهنگی-تربیتی به عنوان یکی از محیطهای یادگیری مورد تأکید سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، بکوشیم و این، نگاه ویژه مسئولان را در این زمینه میطلبد.
وی گفت: به همین دلیل ما کتاب «شیوه نامه و دستورالعملهای کانونهای فرهنگی تربیتی سراسر کشور» را با نام «آیین کانون» تدوین کردیم و در اختیار عموم قرار دادیم. علاقهمندان میتوانند آن را از کتاب فروشیهای معتبر و یا مؤسسه منادی تربیت تهیه کنند.
شایان ذکر است؛ این کتابه به موارد مختلفی مانند: سخن معاون پرورشی و فرهنگی، سخن مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، تاریخچه شکل گیری کانونهای فرهنگی تربیتی، کانونهای فرهنگی تربیتی در منظر سند تحول بنیادین، دستورالعملها و آیین نامه ها، محتوای آموزشی انجمنها و اطلاعات و آمار میپردازد.
وی ادامه داد: از آنجایی که غنیسازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به عنوان یک نیاز واقعی مطرح است؛ لذا لازم است به کانونهای فرهنگی-تربیتی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، توجه بیشتری شود.
رمضانی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تنها محلی که همه ۶ساحت تربیتی در آن اجرایی میشود، کانونهای فرهنگی-تربیتی هستند. این اماکن مهمترین بسته برای انجام فعالیتهای فوق برنامه ویژه «مهارت آموزی»، «تقویت روحیه خودباوری» و «نشاط» برای دانش آموزان، هستند.
مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی ادامه داد: برنامههای تکمیلی متنوع و جذاب در کانونهای فرهنگی-تربیتی در واقع زمینه تداوم اهداف نظام تعلیم و تربیت را همراه با رغبت و انگیزه در بین دانش آموزان به وجود میآورند و سبب رشد و شکوفایی استعدادهای آنها در زمینههای مختلف میشوند.
رمضانی با اشاره به تجهیز کانونهای پرورشی و تربیتی گفت: وظیفه داریم با جدیت تمام در بحث توسعه و تجهیز کانونهای فرهنگی-تربیتی به عنوان یکی از محیطهای یادگیری مورد تأکید سند تحول بنیادی آموزش و پرورش، بکوشیم و این، نگاه ویژه مسئولان را در این زمینه میطلبد.
وی گفت: به همین دلیل ما کتاب «شیوه نامه و دستورالعملهای کانونهای فرهنگی تربیتی سراسر کشور» را با نام «آیین کانون» تدوین کردیم و در اختیار عموم قرار دادیم. علاقهمندان میتوانند آن را از کتاب فروشیهای معتبر و یا مؤسسه منادی تربیت تهیه کنند.
شایان ذکر است؛ این کتابه به موارد مختلفی مانند: سخن معاون پرورشی و فرهنگی، سخن مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، تاریخچه شکل گیری کانونهای فرهنگی تربیتی، کانونهای فرهنگی تربیتی در منظر سند تحول بنیادین، دستورالعملها و آیین نامه ها، محتوای آموزشی انجمنها و اطلاعات و آمار میپردازد.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *