افزایش بستری شدن بیماران جوان کرونایی در بیمارستان های آمریکا

17:28 - 24 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۷۰۰
کارشناسان از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان های آمریکا خبر می دهند.

- نرخ بستری شدن ناشی از کرونا برای بزرگسالان در دهه ۳۰ سالگی در آمریکا در میان موج افزایش سویه دلتا به بالاترین حد خود رسیده است.

کارشناسان نگران هستند که این بیماری به همه گیری برای جوانان تبدیل شده است.

به گزارش «دیلی میل»، جیمز لاولر، مدیر مرکز جهانی امنیت سلامت در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، در گزارش خود به میزان هشداردهنده بستری شدن در بیمارستان‌های آمریکا اشاره کرد.

لاولر گفت «پیش‌تر فکر می‌کردیم که همه این گروه‌های سنی جوانتر تا ۵۰ سالگی از پیامد‌های شدید ناشی از کووید-۱۹ در امان خواهند، متاسفانه این میزان بستری شدن در بیمارستان، همه با سرعت سرگیجه کننده‌ای در حال افزایش است.»

وی اظهار داشت «این فقط همه گیری افراد واکسینه نشده در آمریکا نیست، بلکه در حال حاضر همه گیری جوانان هم است.»

به گفته وی، «موضوع فقط این نیست که تعداد افراد بستری شده در بسمارستان‌ها افزایش یافته، بلکه موضوع این است که بستری افراد جوان افزایش شدیدی یافته است.»

این کارشناس بهداشتی گفت «باز هم من فکر می‌کنم این یک افسانه دیگر است که جوانان خیلی مریض نمی‌شوند؛ به وضوح دیگر چنین نیست، مخصوصاً در مورد موج دلتا.»

داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که تعداد بستری شدگان جدید ناشی از کووید -۱۹ در بیمارستان برای بیماران در دهه ۳۰ سالگی در هفته اخیر به طور متوسط به هزار و ۱۳۱ نفر در روز رسیده است.

به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، این میزان متوسط بستری روزانه از ۹۰۸ در ۷ روز گذشته ۲۲.۶ درصد افزایش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۱۷۰ هزار نفر از بیش از ۲.۵ میلیون بستری جدید در بیمارستان‌های آمریکا از آگوست ۲۰۲۰ تاکنون مربوط به همین افراد بوده است.

همچنین بستری شدن افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال در این هفته ۲۰.۷ درصد در مقایسه با هفته قبل افزایش یافته و به ۶۹۴ مورد رسیده است.

کارشناسان می گویند که جمعیت‌های مسن بیشتر در خطر مرگ و میر و ابتلا به بیماری شدید کووید-۱۹ قرار دارند، اما اعداد جدید نشان دهنده خطرات ناشی از ابتلا درمیان جوانان هم افزایش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *