افزایش مبتلایان به سویه دلتا در آمریکا؛ تاکید بر استفاده از ماسک

13:49 - 20 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۵۵۳
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا موضع خود در را قبال استفاده از ماسک برای افراد واکسینه شده تغییر داد.

- مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا با استناد به شواهد جدید مبنی بر مبتلا شدن افراد واکسینه شده به انواع وخیم ویروس کرونا، از ساکنان مناطق با انتقال بالا خواست در فضا‌های بسته عمومی، بدون در نظر گرفتن واکسیناسیون، از ماسک استفاده کنند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، این اطلاعیه، توصیه این نهاد را در ماه می‌، مبنی بر اینکه افراد واکسینه شده می‌توانند ماسک را کنار بگذارند، تغییر داد.

واکسن‌ها در جلوگیری از بیماری و مرگ شدید بسیار موثر هستند، اما سویه بسیار مسری دلتا و امتناع مداوم از تزریق واکسن، آمریکا را در مسیری غیر منتظره قرار داده است.

در ۶ ماه گذشته میزان ابتلا‌ها به کرونا در آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است.

«روشل والنسکی»، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، می‌گوید «اگر وضعیت تغییر نمی‌کرد، من نیازی به انجام چنین اقدامی که به طور گسترده مورد پسندم نبود، احساس نمی‌کردم.»

«والنسکی» بار‌ها گفته است که ابتلا به کرونا در میان افراد واکسینه شده، بسیار نادر است.

شیوع دقیق این ابتلا‌ها و پیامد‌های آن‌ها همچنان ناشناخته است.

به نظر می‌رسد زمانی که نسخه‌های قبلی ویروس کرونا در آمریکا غالب شدند، ابتلای افراد واکسینه شده بسیار ناچیز بودند اما شیوع‌های اخیر نشان می‌دهد که با ورود سویه دلتا، احتمالا میزان ابتلا‌ها در آمریکا افزایش می‌یابد.

با این وجود هنوز هم به نظر می‌رسد که افراد واکسینه شده‌ای که به سویه دلتا مبتلا می‌شوند در مقایسه با افراد غیر واکسینه شده علائم خفیف تری را از خود نشان می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *