کاهش آلودگی هوای تهران نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است
عضو سابق شورای اسلامی تهران گفت : مشکلات آلودگی هوا نیازمند مدیریت یکپارچه است تا تصمیم واحدی برای کاهش مشکلات اتخاذ شود
خبرگزاری میزان -
عضو سابق شورای اسلامی تهران ادامه داد: در قدم اول باید مجموعهای برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تشکیل شود که تصمیم این مجموعه برای همه مجموعههایی که حضور آنها آلودگی در شهر را تشدید میکند، لازم الاجرا باشد. به عبارت سادهتر این مجموعه باید بتواند درباره همه بخشهای شهری که اثری در آلوده شدن هوای شهر دارند، تصمیم بگیرد.
وی گفت: در دوران مدیریت شهری سابق بر دسترسی حمل و نقل عمومی در شعاع ۳۰۰ متری منازل مطرح بود. برای تحقق این شعار به مدیریتیکپارچه نیاز داریم. همچنین تمام دستگاهها باید همکاری داشته باشند، چرا که فقط با بودجه شهرداری نمیتوان در این شعاع، مترو و اتوبوس را به منازل مردم رساند.
قناعتی گفت: متاسفانه بودجه کافی برای تهیه اتوبوسهای درون شهری در اختیار شهرداری تهران قرار ندارد، کلان شهر تهران حداقل ۹ هزار دستگاه اتوبوس لازم دارد.
ابوالفضل قناعتی، کارشناس مدیریت شهری و عضو سابق شورای اسلامی تهران در گفتگو با میزان در مورد حل مشکل آلودگی هوای تهران گفت: ️مسئولان شهری و کشوری باید تصمیماتی جدی بگیرند تا حتی یک نفر هم به دلیل آلودگی هوا سلامتی و جانش به خطر نیافتد. اولین موضوعی که باید به آن توجه شود، اجرای مدیریت یکپارچه شهری است. بدین معنا که تصمیمات کاهش آلودگی هوا باید در سطح مجموعههای دولتی و غیردولتی شهر تهران گرفته شود یا اختیارات مدیریت شهری افزایش پیدا کند.
وی افزود: مدیریت یکپارچه این امکان را به وجود میآورد که در زمان افزایش آلودگی هوا، بخشی از فعالیتهای شهری تعطیل یا محدودیتهای بیشتری برای تردد خودروها اعمال شود یا حتی ساعت کاری ادارات دولتی و واحدهای صنعتی کاهش داده شود تا بتوان آلودگی هوا را مدیریت کرد.
وی افزود: مدیریت یکپارچه این امکان را به وجود میآورد که در زمان افزایش آلودگی هوا، بخشی از فعالیتهای شهری تعطیل یا محدودیتهای بیشتری برای تردد خودروها اعمال شود یا حتی ساعت کاری ادارات دولتی و واحدهای صنعتی کاهش داده شود تا بتوان آلودگی هوا را مدیریت کرد.
عضو سابق شورای اسلامی تهران ادامه داد: در قدم اول باید مجموعهای برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تشکیل شود که تصمیم این مجموعه برای همه مجموعههایی که حضور آنها آلودگی در شهر را تشدید میکند، لازم الاجرا باشد. به عبارت سادهتر این مجموعه باید بتواند درباره همه بخشهای شهری که اثری در آلوده شدن هوای شهر دارند، تصمیم بگیرد.
وی گفت: در دوران مدیریت شهری سابق بر دسترسی حمل و نقل عمومی در شعاع ۳۰۰ متری منازل مطرح بود. برای تحقق این شعار به مدیریتیکپارچه نیاز داریم. همچنین تمام دستگاهها باید همکاری داشته باشند، چرا که فقط با بودجه شهرداری نمیتوان در این شعاع، مترو و اتوبوس را به منازل مردم رساند.
قناعتی گفت: متاسفانه بودجه کافی برای تهیه اتوبوسهای درون شهری در اختیار شهرداری تهران قرار ندارد، کلان شهر تهران حداقل ۹ هزار دستگاه اتوبوس لازم دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *