«معلمان»، حلقه اتصال دانش آموزان به قرآن اند
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش «مسابقات قرآنی» را حلقه اتصال بین دانشآموزان، معلمان و جامعه به قرآن دانست و «معلمان» را حلقه اتصال دانش آموزان به قرآن نامید که میتوانند در سراسر کشور، جریانهای قرآنی، ایجاد کنند.
خبرگزاری میزان -
-به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، علیرضا کاظمی در اختتامیه ششمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور، فعالیتهای قرآنی را از مهمترین برنامههای حوزه پرورشی عنوان کرد و گفت: فعالیتهای قرآنی نه تنها در شرایط کرونایی متوقف نشد، بلکه خلاقانه و باشکوه استمرار پیدا کرد و این به همت همه فعالان و همکاران حوزه قرآن در کشور است. همکاران استان خراسان رضوی که یک پای ثابت فعالیتهای قرآنی کشور هستند، امسال نیز مهربانانه، عاشقانه و خالصانه این میزبانی را پذیرفتند و به بهترین شکل ممکن برگزار کردند.
وی ادامه داد: امسال ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور را برگزار کردیم، پیامدهای موثر و ارزشمند این حرکت قرآنی در سطح کشور بی شمار است.
وی افزود: معلمی که راهبر تربیتی یک مجموعه است و در طول شبانه روز در کلاسهای متعددی حضور پیدا میکند، آشنایی و انس با قرآن او میتواند زمینه انس و آشنایی دانشآموزان با قرآن را فراهم کند.
کاظمی گفت: کلاسی که یک معلم قرآن در آن حضور دارد، حتماً رفتار دانش آموزان آن کلاس در تراز قرآن است وبراساس ترازسندتحول بنیادین این معلم میتواند برای دانشآموزان، الگو باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان به عنوان مراجع اجتماعی در سطح کشور هستند که مورد اعتماد عمومی جامعه قرار دارند، هر چقدر انس و الفت بیشتری با قرآن داشته باشند میتوانند مرجعیت خودشان را بیشتر حفظ کنند و ارتقا دهند.
وی افزود: ارتقای توانمندیها و شایستگیهای معلمان به عنوان راهبران تربیتی از اهدافی است که دنبال میکنیم و از همه مهمتر معرفی چهرهها و معلمان الگو در حوزه قرآن عترت و نماز در سراسر کشور است. معلمان همیشه میتوانند الگوسازی و جریان سازی کرده و شوق انگیز باشند.
کاظمی گفت: مسابقات قرآن حلقه اتصال دانشآموزان، معلمان و جامعه به قرآن است، ما معتقدیم معلمان میتوانند جریانهای قرآنی ارزشمندی را در سراسر کشور ایجاد کنند. شکوفایی استعدادها و سرمایههای قرآنی یکی از پیامدهای ارزشمند این مسابقات است و هر ساله بخشی از چهرههای ملی و بین المللی قرآنی در سطح کشور متعلق به همین مسابقات قرآن هستند.
وی ادامه داد: امسال ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور را برگزار کردیم، پیامدهای موثر و ارزشمند این حرکت قرآنی در سطح کشور بی شمار است.
وی افزود: معلمی که راهبر تربیتی یک مجموعه است و در طول شبانه روز در کلاسهای متعددی حضور پیدا میکند، آشنایی و انس با قرآن او میتواند زمینه انس و آشنایی دانشآموزان با قرآن را فراهم کند.
کاظمی گفت: کلاسی که یک معلم قرآن در آن حضور دارد، حتماً رفتار دانش آموزان آن کلاس در تراز قرآن است وبراساس ترازسندتحول بنیادین این معلم میتواند برای دانشآموزان، الگو باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان به عنوان مراجع اجتماعی در سطح کشور هستند که مورد اعتماد عمومی جامعه قرار دارند، هر چقدر انس و الفت بیشتری با قرآن داشته باشند میتوانند مرجعیت خودشان را بیشتر حفظ کنند و ارتقا دهند.
وی افزود: ارتقای توانمندیها و شایستگیهای معلمان به عنوان راهبران تربیتی از اهدافی است که دنبال میکنیم و از همه مهمتر معرفی چهرهها و معلمان الگو در حوزه قرآن عترت و نماز در سراسر کشور است. معلمان همیشه میتوانند الگوسازی و جریان سازی کرده و شوق انگیز باشند.
کاظمی گفت: مسابقات قرآن حلقه اتصال دانشآموزان، معلمان و جامعه به قرآن است، ما معتقدیم معلمان میتوانند جریانهای قرآنی ارزشمندی را در سراسر کشور ایجاد کنند. شکوفایی استعدادها و سرمایههای قرآنی یکی از پیامدهای ارزشمند این مسابقات است و هر ساله بخشی از چهرههای ملی و بین المللی قرآنی در سطح کشور متعلق به همین مسابقات قرآن هستند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *