افتتاح ۸ ایستگاه جدید مترو تا پایان سال در پایتخت
مدیرعامل مترو تهران از افتتاح ۸ ایستگاه و ۵ ورودی جدید مترو تا پایان سال خبر داد.
خبرگزاری میزان -
- علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درپاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا مدیریت شهری دوره ششم امکان تغییر برنامه بهره برداری از ایستگاههای مترو در شش ماهه دوم سال را دارد یا خیر، بیان کرد: قطعاً هر کسی که شهردار تهران شود، توسعه مترو جزو اولویتهای او خواهد بود. مدیریت شهری دوره ششم امکان تغییر در برنامه ریزی افتتاح ایستگاهها و توسعه خطوط را دارد و همچنین میتواند نظر شهردار منتخب در تعداد و چگونگی بهره برداری از ایستگاهها را اعمال کند. اما به نظر میرسد هرکسی که به عنوان شهردار تهران انتخاب شود از تحقق برنامه فعلی مدیریت شهری پنجم در حوزه مترو حمایت خواهد کرد.
وی ضمن اشاره به افتتاح چهار ایستگاه مترو از ابتدای امسال تاکنون، گفت: حداقل افتتاح هشت ایستگاه دیگر در برنامه ریزی ما برای پایان سال قرار دارد. همچنین پنج ورودی ایستگاه دیگر در برنامه راه اندازی است.
امام درباره توسعه خطوط مترو تهران، توضیح داد: امسال توسعه جنوبی خط ۶ به پایان میرسد. درحال حاضر حفاری به ایستگاه پایانی یعنی ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) رسیده است. دستگاه حفار مکانیزه (TBM) باید مسیر را به سمت خط یک ادامه دهد چرا که طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران، توسعه جنوبی به ایستگاه شهرری در خط یک باید متصل شود.
وی ضمن اشاره به افتتاح چهار ایستگاه مترو از ابتدای امسال تاکنون، گفت: حداقل افتتاح هشت ایستگاه دیگر در برنامه ریزی ما برای پایان سال قرار دارد. همچنین پنج ورودی ایستگاه دیگر در برنامه راه اندازی است.
امام درباره توسعه خطوط مترو تهران، توضیح داد: امسال توسعه جنوبی خط ۶ به پایان میرسد. درحال حاضر حفاری به ایستگاه پایانی یعنی ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) رسیده است. دستگاه حفار مکانیزه (TBM) باید مسیر را به سمت خط یک ادامه دهد چرا که طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران، توسعه جنوبی به ایستگاه شهرری در خط یک باید متصل شود.
بیشتر بخوانید:
عضو شورای شهر: ۱۰۵ واگن مترو در داخل تولید خواهد شد
او با بیان اینکه کار دستگاه حفار مکانیزه به اتمام نرسیده، اما درحال حاضر به ایستگاه آخر خط ۶ رسیدهایم، افزود: حفاری و پوشش بتنی این مسیر ۷.۵ کیلومتری، زودتر از پایان سال تمام خواهد شد.
او با بیان اینکه کار دستگاه حفار مکانیزه به اتمام نرسیده، اما درحال حاضر به ایستگاه آخر خط ۶ رسیدهایم، افزود: حفاری و پوشش بتنی این مسیر ۷.۵ کیلومتری، زودتر از پایان سال تمام خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *