آغاز تحقیقات رسمی اروپا در مورد اقدامهای ضد انحصار فیسبوک
شبکه اجتماعی فیسبوک با چالش جدید تحقیقات کمیسیون اروپا مواجه شده است.
– کمیسیون اروپا، تحقیقات رسمی خود را در مورد نقض قوانین انحصار توسط شبکه اجتماعی «فیسبوک» آغاز کرد.
به گزارش «اسپوتنیک»، کمیسیون اروپا با انتشار بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد «تحقیقات رسمی ضد انحصار برای ارزیابی موضوع استفاده فیسبوک از دادههای تبلیغاتی برای رقابت در بازارهایی که در آنها فعالیت دارد، آغاز شده است.»
در ادامه این بیانیه آمده است «این ارزیابی برای بررسی نقض قوانین اتحادیه اروپا توسط فیسبوک انجام میشود. این تحقیقات همچنین بررسی میکند که آیا فیسبوک سرویس تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین خود Facebook Marketplace را با نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا به شبکه اجتماعی خود متصل کرده یا خیر.»
«مارگارت وستاگر»، معاون اجرایی کمیسیون اروپا متعهد شد که این کمیسیون تحقیقات مفصلی در مورد این که دادههای جمع آوری شده نقشی در مزیت رقابتی فیسبوک دارند، انجام خواهد داد.
براساس اعلامیه مطبوعاتی مذکور، کمیسیون اروپا با سازمان رقابت و بازارهای انگلیس که تحقیقات مستقلی خود را در مورد استفاده فیسبوک از دادهها را آغاز کرده اند، همکاری نزدیکی خواهد داشت.
تخمین زده میشود که Facebook Marketplace از زمان معرفی در سال ۲۰۱۶، یک میلیارد کاربر در ۷۰ کشور جهان را جذب کرده است.
فیسبوک متهم است که از دادههای جمع آوری شده از کاربران برای تضعیف رقبای خود در تبلیغات آنلاین استفاده میکند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *