روند رو به افزایش مرگ زندانیان در زندان‎های آلاباما

0:45 - 01 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۵۹۷۲
یک گزارش نشان می‎دهد که درگیری میان زندانیان آمریکا و قتل در زندان‎های این کشور رو به افزایش است.

- ۳ زندانی محبوس در زندان‌های ایالت آلابامای آمریکا در کمتر از یک هفته در این ماه، بر اثر جراحات ناشی از درگیری‌ با سایر زندانیان، جان خود را از دست دادند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، «کریستی سیمپسون»، سخنگوی اداره زندان‌های آلاباما، می‎گوید «این افراد طی ۵ روز در زندان‌های مختلف این ایالت، جان خود را از دست دادند.»

به گفته وی، «این مرگ‌ها نتیجه حملات آشکار از طرف زندانیان دیگر به این ۳ نفر بوده و بخش خدمات اجرای قانون این اداره در حال تحقیق در این رابطه است.»

یکی از افراد کشته، «ایان رتیگ» ۲۳ ساله است که برای گذراندن محکومیت ۱۸ ماهه اش زندانی بود.

نفر بعدی «جودی پاتس» ۵۸ ساله است که به اتهام قتل به حبس ابد محکوم شده بود و مورد آخر، «رجیال اینگرام» ۳۲ ساله بود که در حال گذراندن دوران محکومیت ۲۱ ساله خود بود.

آلاباما یکی از بالاترین میزان زندانی‌ها در آمریکا را دارد و سیستم زندان‌های این ایالت مدت‎هاست تحت نظارت وزارت دادگستری این کشور قرار دارد که در گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۹، ازدحام جمعیت و کمبود نیروی امنیتی را مشکلات عمده این زندان‌ها عنوان کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد که این ایالت نسبت به خطرات تهدید کننده زندانیان عمداً بی تفاوت است و شرایط اسفبار در زندان‌های آلاباما به افزایش تنش در میان زندانیان منجر می‌شود.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین دریافته که خشونت میان زندانیان و سوء استفاده جنسی در سیستم زندان‌های آلاباما رایج است و خشونت بین فردی میان زندانیان در مقایسه با سایر سیستم‌های مشابه بسیار بیشتر است.

گزارش دیگری که در ژوئن سال ۲۰۲۰ توسط وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد، نشان می‎دهد که افسران زندان‌های این کشور علیه زندانیان متوسل به زور می‌شوند و حقوق زندانیان را که از آن‌ها در برابر مجازات‌های بیرحمانه و غیرعادی محافظت می‌کند، نقض می‌کنند.

طبق آمار دفتر دادگستری آمریکا، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸، میزان مرگ و میر سالانه برای زندانیان در زندان‌های ایالت آلاباما که توسط شخص دیگری کشته شده‎اند، ۱۰ زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار زندانی است.

در حال حاضر آلاباما بیش از ۲۴ هزار زندانی در مراکز زندان خود دارد.

«کریس انگلس»، نماینده ایالت آلاباما، می‎گوید «شرایط در زندان‌های این ایالت وحشتناک است.»

وی خواستار استعفای «جف دان»، رییس اداره زندان‌های این ایالت شده است.

نماینده آلاباما در مورد مرگ و میر در سیستم زندان‌های این ایالت، می‎گوید «سیستم ما تا ریشه فاسد و پوسیده است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *