سرقت صوری ۴۵۰۰ دلار‌

14:55 - 27 اسفند 1399
کد خبر: ۷۱۱۰۲۰
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی از دستگیری سارقی که با نقشه و انجام سرقت صوری می‌خواست ۴۵۰۰ دلار از صاحبکارش سرقت کند، خبر داد.

- سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی بیان داشت: سیزدهم بهمن ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت بعنف به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی در تحقیقات پلیسی اظهار کرد، به همراه دوستم به نام آرین ۴۵۰۰ قطعه دلار از صرافی واقع در سعادت آباد دریافت کردیم و با تاکسی اینترنتی قصد رفتن به منزل را داشتیم که در طول مسیر در آدرس خیابان آذربایجان لحظه‌ای از خودرو پیاده شدم تا از مغازه سوپر مارکت آب تهیه کنم، ناگهان ۲ سارق موتورسوار با موتورسیکلت NS در همین حین به بنده حمله ور شدند و پس از ضرب و جرح و ایراد جراحت به بنده، تمامی دلار‌ها را به سرقت بردند و متواری شدند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: بررسی موضوع در دستور کار تیم مبارزه با سرقت بعنف پایگاه قرار گرفت و در تحقیقات تکمیلی شاکی اعلام کرد، دلار‌ها مربوط به صاحب کارم می‌باشد که متاسفانه پس از خرید دلار‌ها در طول مسیر توسط سارقان سرقت شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات میدانی و با توجه به نوع سرقت و نحوه اقدام سارقان و با توجه به فاصله مکانی محل وصول دلار‌ها و محل سرقت و بررسی علت توقف خودروی اسنپ، احتمال صوری بودن موضوع سرقت در ذهن کارآگاهان متصور شد.

سرهنگ عزیزخانی تصریح کرد: کارآگاهان در راستای اثبات این فرضیه از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم بهره برده و صوری بودن سرقت بر کارآگاهان محرز شد و مشخص شد که یکی از موتورسواران، یکی از سارقان حرفه‌ای وسابقه دار می‌باشد که به تازگی از زندان آزاد شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات مکرر از شخص شاکی و شخص همراه وی در نهایت شاکی به سرقت صوری معترف و اقرار کرد، با طرح و نقشه قبلی و از پیش طراحی شده با هماهنگی سارق حرفه‌ای نقشه سرقت را طراحی و اجرایی کردیم و برای واقعی جلوه دادن سرقت، همدستانم مرا از ناحیه سر مجروح کردند.

این مقام پلیسی افزود: با کشف حقیقت و با هماهنگی‌های قضائی هردو نفر به اتهام سرقت بازداشت و دستور دستگیری سارقان متواری نیز اخذ گشد.

سرهنگ عزیز خانی با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم سارق حرفه‌ای نیز در شهر ری شناسایی و با اخذ نیابت قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر شد، ادامه داد: از شاکی واقعی دعوت و پس از طرح شکایت، هر سه متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفتند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی کلیه دلار‌های مسروقه در بازرسی از منزل سارقان کشف و به مال باخته مسترد شد و اقدامات برای شناسایی و دستگیری متهمن متواری دیگر کماکان ادامه دارد.


برچسب ها: سرقت پلیس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *