تشکیل کمیته جبران فاصله حقوق معلمان با دیگر کارمندان دولت
به گزارش خبرنگار اجتماعی ، علی اصغر فانی درباره شاخصهای رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: رتبهبندی معلمان بر اساس مأموریتهای محوله به معلم، روشهای تدریس بهتر و افزایش معلومات خواهد بود که در کنار آن یک رقابت ایجاد میشود و با افزایش رتبه، افزایش حقوق هم رخ میدهد.
وی با بیان این مطلب که دومین شاخص رتبهبندی معلمان، افزایش حقوق است، تصریح کرد: شاخصهای متعددی برای رتبهبندی معلمان مشخص شده است و این موضوع در دستور کار شورای توسعه مدیریت کشور قرار گرفته که دوشنبه هفته آینده این شورا تشکیل و رتبهبندی معلمان تصویب میشود؛ اجرای این طرح از اول مهر 94 خواهد بود و احکام معلمان در شهریور ماه صادر خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش درمورد نارضایتی از بیمه طلایی فرهنگیان، اذعان کرد: در دو سال اول اجرای بیمه طلایی وضعیت مناسبی را شاهد بودیم اما از سال 90 به بعد با توجه به ضعیف شدن وضعیت اقتصادی، دولت با کمبود اعتبار مواجه و شرایط سخت شد.
فانی با اشاره به اینکه در گذشته بیمه طلایی با بیمه ایران قرارداد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به بدهیهایی که از دولت قبل در خصوص بیمه طلایی به ارث رسیده بود نتوانستیم با این بیمهگر ادامه دهیم و با بیمه دیگری وارد کار شدیم.
وی در ادامه افزود: اکنون تجربه یکساله با این بیمهگر جدید نشان میدهد نقایصی وجود داشت که در روش جدید به صورت سه ماهه قرارداد بستیم و به روش صندوقی کارها را انجام دادیم؛ با این روش هزینههای درمانی پس از حدود دو هفته به فرهنگیان باز میگردد و ارزیابیها نشان از رضایت دارد و اگر بازخوردها تا اول مهر مثبت باشد، با این بیمهگر کار را ادامه میدهیم.
فانی با بیان این مطلب که وضعیت معیشتی فرهنگیان
خوب نیست، اعلام کرد: تأیید میکنم وضعیت معیشتی فرهنگیان خوب نیست و به خصوص اینکه فرهنگیان با سایرین حقوق خود را مقایسه میکنند.
وی با بیان اینکه این تبعیض هم برای ما مناسب به نظر نمیرسد، خاطرنشان کرد: بر این اساس رئیسجمهور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تذکر داده است و تیمی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است؛ تلاش میکنیم در یک بازه زمانی مناسب این فاصله حقوق را به حداقل برسانیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره نرخ ثبت نام پیش دبستان بیان کرد: نرخ ثبتنام در پیش دبستانی 17 درصد رشد داشته است که در گذشته این نرخ حدود 32 درصد بود، که در واقع ثبتنام دانشآموزان در پیش دبستانی به 55 درصد رسیده است.
وی با انتقاد از اجرای سریع نظام آموزشی بدون توجه به فضاهای مورد نیاز، تصریح کرد: هنگامی که ابتدایی شش پایه شد باید فضاهای آموزشی متناسب آن باشد در صورتی که مدارس برای پذیرش پنج پایه طراحی شده بود.
فانی در خاتمه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: با این نقشه راه میدانیم در سال 94 چه کاری باید انجام دهیم و در این سند یک سری زیر نظامها طراحی شده است که امیدواریم بتوانیم قسمت عمدهای از آن را در برنامه ششم توسعه اجرایی کنیم.