توسعه شرکتهای بزرگ نیاز اقتصاد ایران
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاستهای کشور را حمایت از تولید داخل عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم از طریق شرکتهای بزرگ به جایگاه مناسب در سطح منطقه و بین الملل برسیم.
- بنا به اعلام شاتا، سعید زرندی با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی، انتقال دانش و تکنولوژی برای بخش صنعت و معدن، رویکرد اصلی در آینده را حمایت از سرمایه گذاری و تولید داخلی عنوان کرد و گفت: لیستی از کالاهای مهم وارداتی قابل ساخت در کشور، صنایع پیشران صنعت ایران و فرصتهای سرمایه گذاری را به ۱۰۰ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی معرفی کردهایم و با تک تک آنها در حال برگزاری جلسات مختلف هستیم تا بتوانیم سرمایه گذاریهای بزرگ شکل دهیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیاز اقتصاد ایران برای توسعه را شرکتهای بزرگ دانست و تصریح کرد: مبنای توسعه در همه کشورها، شرکتهای بزرگ بودهاند؛ باید با کمک شرکتهای بزرگ، سرمایه گذاریهای بزرگ شکل گیرد و این شرکتها نقش لوکوموتیو را برای صنایع متوسط و کوچک دارند.
وی شکلگیری نوآوری، تحول و توجه به موضوعات انقلاب چهارم صنعتی را در بنگاههای بزرگ امکانپذیر دانست و افزود: جای شرکتهای ایران در میان شرکتهای بزرگ بین المللی خالی است و باید تلاش کنیم شرکتهای بزرگ، توانمندتر شود؛ بزرگترین شرکتهای ایران زیر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارایی دارند و این نشان میدهد که باید تلاش کنیم از مسیر سرمایه گذاریهای جدید توسط همین شرکتها به جایگاه مناسب در سطح منطقه و بین الملل برسیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیاز اقتصاد ایران برای توسعه را شرکتهای بزرگ دانست و تصریح کرد: مبنای توسعه در همه کشورها، شرکتهای بزرگ بودهاند؛ باید با کمک شرکتهای بزرگ، سرمایه گذاریهای بزرگ شکل گیرد و این شرکتها نقش لوکوموتیو را برای صنایع متوسط و کوچک دارند.
وی شکلگیری نوآوری، تحول و توجه به موضوعات انقلاب چهارم صنعتی را در بنگاههای بزرگ امکانپذیر دانست و افزود: جای شرکتهای ایران در میان شرکتهای بزرگ بین المللی خالی است و باید تلاش کنیم شرکتهای بزرگ، توانمندتر شود؛ بزرگترین شرکتهای ایران زیر ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارایی دارند و این نشان میدهد که باید تلاش کنیم از مسیر سرمایه گذاریهای جدید توسط همین شرکتها به جایگاه مناسب در سطح منطقه و بین الملل برسیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت استراتژی وزارتخانه را ترغیب بنگاههای بزرگ برای سرمایهگذاری یا در صنعت خود یا در سایر صنایع دیگر عنوان کرد و از تعریف چندین ابرپروژه برای برنامه هفتم توسعه در بخش صنعت، معدن خبر داد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *