طرح جامع پویش ملی زکات؛ راهی برای ترویج مؤثر فرهنگ زکات و ایجاد خیز جمعی در این عرصه است
حجتالاسلام محمد قمی اظهار داشت: جدی گرفتن و ترویج فرهنگ زکات یکی از اولویتهای سازمان تبلیغات اسلامی به شمار میرود همچنین در این راستا یکی از وظایفی که بر عهده سازمان قرار داده شد کمیته فرهنگسازی، ترویج و تبلیغ زکات است تا ارادههای جدی تبلیغ و ترویج با یکدیگر پیوند برقرار کند.
وی گفت: ۸۵۰ دقیقه برنامه تلویزیون برای ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات بسیار کم است همچنین تیزرها و برنامههایی که برای فعالیتهای کمیته امداد تولید شد در تغییر ذهنیت جامعه بسیار اثربخش بود بنابراین میطلبد درزمینهٔ زکات، آثاری تولید شود که برای مخاطبان جذاب باشد.
حجتالاسلام قمی؛ تولید محتوا درزمینهٔ زکات و عرضه آن در رسانه و فضای مجازی را لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: تولیدات فاخری باید در این زمینه تولید شود و در ساعات مناسب برای استفاده افزونتر پخش شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طرح جامع پویش ملی زکات را یک خیز جمعی برشمرد و بیان کرد: این خیز جمعی باید به یک گام بلند تبدیل شود و هنگامیکه فرهنگ زکات بهخوبی ترویج شود انگیزههای زکات دهندگان نیز افزایش مییابد و این ترویج مؤثر فرهنگ زکات را میطلبد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با اهتمام به فرهنگسازی ترویج و تبلیغ زکات از سوی همه مجموعهها ثمرات ملموس؛ پررونقتر شدن و پررنگتر شدن این امر را شاهد خواهیم بود.
حجتالاسلام میرمحمدیان قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات و احمد مداحي رئيس مركز رسانه و عمليات هاي ويژه سازمان تبليغات اسلامي در ادامه به تشریح این دو طرح پرداختند.
بعد از این ارائه آیت الله تقوی ضمن تأیید و تاکید طرح اطلاع رسانی سازمان تبلیغات بر مشارکت نهادهای مختلف برای تولید محتوا و تامین منابع مورد نیاز طرح تاکید کرد.
در بخش پایانی جلسه نیز حجتالاسلام موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس و ناظر مجلس بر شورای زکات توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در دشت مغان ارائه کرد.