محصولات میادین میوه و تره بار ۴۰ تا ۴۵ درصد ارزانتر از سطح شهر
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه هدف از راهاندازی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، حذف واسطهها و کوتاه کردن دست دلالان در فرآیند توزیع محصولات کشاورزی و خدماترسانی به شهروندان تهرانی در خرید این محصولات است، گفت: در سالهای اخیر به دلیل رشد تورم و افزایش فقر، استقبال شهروندان از میادین میوه و تره بار و نقش این مراکز خدماتی در سفره خانوادهها پررنگتر شده و به همین دلیل، شهرداری و شورای شهر بر توسعه این مراکز در مناطق مختلف پایتخت، تأکید داشته و اقدام کردهاند.
- به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سیدحسن رسولی با تأکید بر اینکه طبق محاسباتی که در شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است، محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه میشوند، بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از قیمت خردهفروشیهای سطح شهر ارزانتر هستند، افزود: سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، بزرگترین میدان خرید و فروش میوه و تره بار کشور را در اختیار دارد که در آن، محصولات کشاورزی به دو شکل خردهفروشی و عمدهفروشی به فروش میرسند و به عبارتی، این محیط یک پایانه بزرگ میوه و تره بار محسوب میشود.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال معرفی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای عرضه محصولاتشان در میادین میوه و تره بار بر عهده ندارد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی هر استان، مسئول معرفی کشاورزان آن استان برای شرکت در مزایدههای میادین است و بالطبع، شناسایی و معرفی تولیدکنندگان برعهده آن جهادکشاورزی است.
خزانهدار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر باغدار یا کشاورزی با معرفینامه سازمان جهاد کشاورزی استان محل تولید محصول خود به سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار مراجعه کند و درخواست شرکت در مزایدههای میادین را داشته باشد، این سازمان نه تنها از حضور وی در این مزایدهها ممانعت به عمل نمیآورد، بلکه تسهیلات ویژهای را نیز برای وی در نظر میگیرد، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارد تا به ساماندهی بهتر در خصوص معرفی کشاورزان برای دریافت غرفه در میادین میوه و تره بار کمک کند.
رسولی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار یک سازمان خدماترسان به حساب میآید و مدیریت شهری نگاه درآمدزایی به این سازمان ندارد، اظهار کرد: ارزش املاک شهرداری تهران که در قالب ۲۵۰ میدان و بازار در اختیار سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار قرار دارد، بسیار بیشتر از میزان درآمدی است که این سازمان برای شهرداری تهران کسب میکند.
بیشتر بخوانید:
وی با بیان اینکه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، در زمینه قیمتگذاری مزایده غرفههای میوه و تره بار نقشی ندارد و مبلغ پایه غرفههایی که به مزایده گذاشته میشوند، توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین میشود و قیمت اولیه آنها با پیشنهاد شرکتکنندگان در مزایده افزایش مییابد، تصریح کرد: نقش این سازمان، خدماترسانی به شهروندان از طریق آمادهسازی، ارائه و نظارت بر مکانهایی است که در قالب غرفه در میادین و بازارهای میوه و تره بار به برندگان مزایده اجاره داده میشوند.
نماینده مردم پایتخت در پارلمان شهری با تأکید بر وجود شفافیت مالی در سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: گزارشهای حسابرسی نیز به وضوح نشان میدهد که حساب و کتابهای مالی این سازمان شفاف است، ضمن آنکه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز به نمایندگی از شورا و به عنوان ناظر، در مراحل مختلف تصمیمگیری این سازمان حضور داشته و بر نحوه اجرای این تصمیمات نظارت دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *