خودروهای ایرانی بعد از دو سال استاندارد خود را از دست میدهند
دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ایران شاهد آن هستیم که خودرو پس از چند سال فعالیت، شرایط استانداردی اولیه خود را از دست میدهند و آلایندگی آن افزایش مییابد.
خبرگزاری میزان -
اشجعی افزود: برای کنترل آلودگی هوا استفاده نکردن از خودروها یکی راهکار ساده باشد، در همین راستا به هر میزان که بتوانیم مردم را به سمت استفاده کمتر از خودروهای شخصی سوق دهیم میتوانیم میزان آلودگی هوا در شهر تهران را کاهش داد که قطعا بهترین جایگزین در این عرصه حمل و نقل عمومی است.
دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: آنچه که امروز سبب شده تا برخی کشورهای جهان بر این حوزه غلبه کنند، آموزش و فرهنگ سازی است بدین ترتیب شهروندان از خودروی شخصی خود کمتر استفاده کنند. این امر میتواند در ایران نیز نتایج خوبی و تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
اشجعی با اشاره به نقش کیفیت خودروهای داخلی در میزان آلودگی هوا اذعان کرد: نقش کیفیت خودروها در آلودگی هوای تهران از دو منظر قابل بررسی است، نخست زمانی که خودرو تولید میشود با تدابیر انجام شده الزامات آلایندگی را باید مدنظر قرار دهد و در همین راستا اجازه تولید خودروهای یورو ۴ دیگر داده نمیشود و از آغاز سال ۹۹ تمامی خودروهای تولید شده استاندارد یورو ۵ را اخذ کنند.
این مقام مسئول در سازمان محیط زیست گفت: معضل اساسی ما این است خودروهای دارای استاندارد یورو ۴ و ۵ زمانی که وارد چرخه استفاده در سطح شهر میشوند پس از سه سال کیفیت و استاندارد اولیه خود را از دست میدهند که ریشه این امر در کیفیت سوخت و نحوه نگهداری از وسیله نقلیه است.
بهزاد اشجعی، دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتوگو با میزان گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا در سطح شهرهای بزرگ و صنعتی بخصوص در تهران باید به علت اصلی آن پرداخت، در شهر تهران درصد بیشتر از ۸۰ آلایندههای گازی و حدود۶۰ درصد ذرات معلق در هوا ریشه در فعالیت خودروها دارد، که این امر نشان میدهد عامل اصلی آلودگی هوای تهران وسایل نقلیه هستند.
اشجعی افزود: برای کنترل آلودگی هوا استفاده نکردن از خودروها یکی راهکار ساده باشد، در همین راستا به هر میزان که بتوانیم مردم را به سمت استفاده کمتر از خودروهای شخصی سوق دهیم میتوانیم میزان آلودگی هوا در شهر تهران را کاهش داد که قطعا بهترین جایگزین در این عرصه حمل و نقل عمومی است.
دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: آنچه که امروز سبب شده تا برخی کشورهای جهان بر این حوزه غلبه کنند، آموزش و فرهنگ سازی است بدین ترتیب شهروندان از خودروی شخصی خود کمتر استفاده کنند. این امر میتواند در ایران نیز نتایج خوبی و تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
اشجعی با اشاره به نقش کیفیت خودروهای داخلی در میزان آلودگی هوا اذعان کرد: نقش کیفیت خودروها در آلودگی هوای تهران از دو منظر قابل بررسی است، نخست زمانی که خودرو تولید میشود با تدابیر انجام شده الزامات آلایندگی را باید مدنظر قرار دهد و در همین راستا اجازه تولید خودروهای یورو ۴ دیگر داده نمیشود و از آغاز سال ۹۹ تمامی خودروهای تولید شده استاندارد یورو ۵ را اخذ کنند.
این مقام مسئول در سازمان محیط زیست گفت: معضل اساسی ما این است خودروهای دارای استاندارد یورو ۴ و ۵ زمانی که وارد چرخه استفاده در سطح شهر میشوند پس از سه سال کیفیت و استاندارد اولیه خود را از دست میدهند که ریشه این امر در کیفیت سوخت و نحوه نگهداری از وسیله نقلیه است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *