کرونا در جهان؛ تشدید محدودیت‎ها در اروپا، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی قرنطینه شد

13:12 - 12 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۰۷۹۱
بحران بهداشتی جهانی کرونا با وجود گذشت تقریبا یک سال از زمان بروز همچنان با قدرت در سراسر جهان می‌تازد و قربانی می‌گیرد.

– بیماری کرونا تاکنون جان  بیش از یک میلیون و ۲۰۵ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته و ابتلای بیش از ۴۶ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر را رقم زده است.

به گزارش «گاردین». انتقاد یک چهره پزشکی برجسته انگلیسی از دولت این کشور: یک چهره پزشکی برجسنه در انگلیس می‎گوید که اگر دولت انگلیس در ماه سپتامبر به توصیه متخصصان جهت اعمال قرنطینه دو هفته‌ای عمل می‌کرد، هزاران نفر نجات می‌یافتند.

بازگشایی مدارس در کامبوج: مدارس در سراسر کامبوج امروز برای نخستین بار پس از ماه مارس بازگشایی شده اند، اما با کلاس‌ها و ساعات محدود و اقدامات احتیاطی لحاظ شده اند.

قرنطینه مدیر کل سازمان بهداشت جهانی: «تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت که وی با شخصی تماس داشته است که آزمایش کووید-۱۹ او مثبت است.

 وی می‎گوید که احساس خوبی دارد و هیچ علائمی خاصی ندارد.

بیش از ۱.۲ میلیون جان باخته کرونایی: جهان رسما بیش از ۱.۲ میلیون کشته از کووید-۱۹ را ثبت کرده است.

آمریکا با ۲۳۰ هزار ۹۷۲ کشته، و پس از آن برزیل با ۱۶۰ هزار و ۷۴ کشته و هند با ۱۲۲ هزار و ۶۰۷ کشته، بیشترین آمار تلفات را در جهان دارند.

تحقیق درمورد حضور تماشاگران در رویداد‌های ورزشی: ژاپن از فناوری جدیدی برای تعیین اینکه آیا جمعیت زیادی می‌توانند با خیال راحت رویداد‌های ورزشی را تماشا کنند یا نه، استفاده کرده است.

این در حالی است که کمتر از یک سال به بازی‌های المپیک به میزبانی ژاپن که به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، مانده است.

جریمه ماسک نزدن در کره جنوبی: کره جنوبی مردم را به دلیل عدم استفاده از ماسک جریمه خواهد کرد.

اگرچه کره جنوبی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نسبت به بسیاری از کشور‌های دیگر وضعیت بهتری داشته است، اما در روز‌های اخیر موارد روزانه به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده است.

بازگشت وزیر بهداشت برزیل به بیمارستان: وزیر بهداشت برزیل که مبتلا به ویروس کووید-۱۹ است، یکشنبه شب پس از ترخیص از یک مرکز درمانی غیرنظامی، به بیمارستانی نظامی منتقل شد.

احتمال تمدید محدودیت‌ها در انگلیس: یک مقام انگلیس گفت که تعطیلی‌های یک ماهه انگلیس که بوریس جانسون، در آخر هفته اعلام کرده بود، می‌تواند تمدید شود، چرا که انگلیس در حال تلاش برای مهار موج دوم بیماری همه گیر کووید-۱۹ است.

محدودیت‌های کرونایی در ژنو: ژنو روز دوشنبه پس از گزارش بیش از هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در چند روز در سوییس، اعلام کرد که محدودیت‌های جزیی را اعمال خواهد کرد.

آزمایش گسترده مردم اسلواکی: اسلواکی تقریبا نیمی از کل جمعیت خود را به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایش انبوه دو روزه که برای کنترل ویروس کرونا بدون اجرای اقدامات قرنطینه‌ای بعدی طراحی شده است، آزمایش کرد.

از ۲.۵۸ میلیون نفر آزمایش شده، یک درصد به کرونا مبتلا بوده و به قرنطینه رفتند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *