سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی افتتاح شد
- طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با بیان اینکه از امروز سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: طی دو یا سه ماه گذشته و به منظور برطرف کردن برخی نواقص احتمالی، این سامانه به طور آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود، اما طی روز جاری این سامانه به طور رسمی افتتاح شد.
وی افزود: پیش از این پاسخگویی و پیگیری درخواستها و انتقادات مردمی، از طریق ادارات مختلف در بانک مرکزی انجام میشد؛ اما در حال حاضر این موارد به صورت متمرکز و با هدف یکپارچهسازی امر پاسخگویی از طریق «سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی» پیگیری میشود.
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی گامی مهم در گرهگشایی از مشکلات مردم است، گفت: مردم عزیز میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی یا از طریق شماره تماس ۲۷۰۶ درخواست خود را در حوزه مسائل شبکه بانکی و پولی و ارزی کشور مطرح کنند. این سامانه میتواند در رسیدگی سریعتر نسبت به مشکلات مردم موثر باشد.
همتی درباره سازوکار این سامانه تصریح کرد: برخی از درخواستها و سوالات مردمی توسط کارشناسان این سامانه پاسخ داده میشود و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر، درخواستها به واحد مربوطه ارجاع میشود و کد رهگیری به شخص ارائه و از طریق همان کد رهگیری پیگیریهای لازم بر روی موضوع انجام میشود.
گفتنی است، هم اکنون سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی با شماره ۲۷۰۶ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است. این سامانه با ۴۰ اداره تخصصی بانک مرکزی در ارتباط است و از طریق آن درخواستها در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی میشود.
براین اساس، هموطنان میتوانند هرگونه شکایت، انتقاد، درخواست و پیشنهاد خود درباره بانک مرکزی و شبکه بانکی را از طریق شماره تماس ۲۷۰۶ یا از طریق پرتال سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی به آدرس https://crm.cbi.ir/ مطرح کنند.