سی ان جی نقش مهمی در اجرای موفق اقتصاد مقاومتی دارد
خبرگزاری میزان: ئیس انجمن سی ان جی کشور گفت: توسعه استفاده از سی ان جی یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش انرژی است.
اردشیر دادرس گفت: مصرف سیانجی در ایران، ضمن کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانهای، همچنین گرمایش عمومی زمین، مزیتهای فنی و ایمنی را نیز در حوزه تأمین سوخت در بر میگیرد که به لحاظ اقتصادی بار بزرگی از دوش دولت بر میدارد.
دادرس اظهار کرد: سیانجی ایران، صنعتی جوان است که با وجود جوانی با سرعت بالایی رشد کرده است و آثار مثبت آن بر اقتصاد انرژی کشور بیش از پیش احساس میشود.
به گفته وی، رشد این صنعت بدون داشتن رویکرد و نگاه استراتژیک، همچنین حرکت نکردن همه اجزای آن در مسیر یکسان به سوی نقطه مطلوب، نمیتواند تضمین شود.
دادرس تصریح کرد: ایران با بهره مندی از ٢٥٠ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز و ٣٤ هزار کیلومتر خط انتقال فشار قوی،بزرگترین ناوگان خودروهای گازسوز دنیا را دارد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی با بیان این که ضریب نفوذ گاز در کشور بیش از ٨٠ درصد است، گفت: این ضریب نفوذ در شهرها به ٩٠ درصد و در روستاهای کشور نیز به بیش از ٧٠درصد رسیده است؛ از این رو زیرساختهای لازم برای توسعه جایگاههای سی ان جی و گسترش استفاده از این سوخت پاک از سوی مصرف کنندگان فراهم است.
دادرس گفت: سی ان جی در جلوگیری از افزایش تورم کرایه حمل و نقل عمومی (مسافر و کالا) در داخل شهر ها و به ویژه کلانشهرها نقش تعیینکننده دارد.
وی تصریح کرد: در افق چشمانداز ۱۴۱۰ تعداد خودروها به ٣٠ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و جایگاه های عرضه سوخت کشور، پاسخگوی نیاز این تعداد خودرو نیست.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی، اظهار کرد: تا آن زمان دستکم باید ١٥٠٠ جایگاه سیانجی و پنجهزار جایگاه جدید بنزین ساخته شود تا جوابگوی نیاز کشور باشد.
دادرس گفت: سی ان جی در جلوگیری از افزایش تورم کرایه حمل و نقل عمومی (مسافر و کالا) در داخل شهر ها و به ویژه کلانشهرها نقش تعیینکننده دارد.
به گفته وی در افق چشمانداز ۱۴۱۰ تعداد خودروها به ٣٠میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و جایگاه های عرضه سوخت کشور،پاسخگوی نیاز این تعداد خودرو نیست.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی، اظهار کرد: تا آن زمان دستکم باید ١٥٠٠ جایگاه سیانجی و پنجهزار جایگاه جدید بنزین ساخته شود تا جوابگوی نیاز کشور باشد.
وی افزایش سطح آموزش و استانداردهای سی ان جی در کشور را ضروری خواند و گفت: انجمن صنفی جایگاهداران متولی ٢٢ هزار نفر شاغل در رده های مختلف (اپراتور ساده تا مدیران ارشد) است و آموزش و ارتقای دانش فنی آنها، با همکاری نهادهایی مثل آموزش پرورش امکانپذیر است.
به گفته وی هم اکنون حدود چهار میلیون خودروی گازسوز در کشور از سی ان جی استفاده می کنند و به ازای هر ٤٧٠٠ خودروی گازسوز،یک جایگاه فعال است.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی تصریح کرد: اگر سهم ٩٢ درصدی ناوگان تاکسیرانی و سهم ٦٥ درصدی حمل و نقل عمومی را به این مجموعه بیافزاییم،اهمیت آموزش و ارتقای فرهنگ سازمانی، بیش از پیش در این مجموعه بزرگ مشخص میشود.
دادرس گفت: با تعامل سازنده انجمن صنفی سی.ان.جی و سازمان آموزش فنی و حرفهای، شاهد پیشرفت این صنعت، همچنین رشد دانش فنی و استانداردهای آن در کشور خواهیم بود.
در تفاهمنامه ای که حمیدرضا حاجی پور،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و اردشیر دادرس، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی آن را امضا کرده اند، آموزش تکنسین های ماهر در حوزه تبدیل و تعمیر خودروهای گازسوز در دستور کار قرار گرفته است.
دادرس اظهار کرد: سیانجی ایران، صنعتی جوان است که با وجود جوانی با سرعت بالایی رشد کرده است و آثار مثبت آن بر اقتصاد انرژی کشور بیش از پیش احساس میشود.
به گفته وی، رشد این صنعت بدون داشتن رویکرد و نگاه استراتژیک، همچنین حرکت نکردن همه اجزای آن در مسیر یکسان به سوی نقطه مطلوب، نمیتواند تضمین شود.
دادرس تصریح کرد: ایران با بهره مندی از ٢٥٠ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز و ٣٤ هزار کیلومتر خط انتقال فشار قوی،بزرگترین ناوگان خودروهای گازسوز دنیا را دارد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی با بیان این که ضریب نفوذ گاز در کشور بیش از ٨٠ درصد است، گفت: این ضریب نفوذ در شهرها به ٩٠ درصد و در روستاهای کشور نیز به بیش از ٧٠درصد رسیده است؛ از این رو زیرساختهای لازم برای توسعه جایگاههای سی ان جی و گسترش استفاده از این سوخت پاک از سوی مصرف کنندگان فراهم است.
دادرس گفت: سی ان جی در جلوگیری از افزایش تورم کرایه حمل و نقل عمومی (مسافر و کالا) در داخل شهر ها و به ویژه کلانشهرها نقش تعیینکننده دارد.
وی تصریح کرد: در افق چشمانداز ۱۴۱۰ تعداد خودروها به ٣٠ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و جایگاه های عرضه سوخت کشور، پاسخگوی نیاز این تعداد خودرو نیست.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی، اظهار کرد: تا آن زمان دستکم باید ١٥٠٠ جایگاه سیانجی و پنجهزار جایگاه جدید بنزین ساخته شود تا جوابگوی نیاز کشور باشد.
دادرس گفت: سی ان جی در جلوگیری از افزایش تورم کرایه حمل و نقل عمومی (مسافر و کالا) در داخل شهر ها و به ویژه کلانشهرها نقش تعیینکننده دارد.
به گفته وی در افق چشمانداز ۱۴۱۰ تعداد خودروها به ٣٠میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و جایگاه های عرضه سوخت کشور،پاسخگوی نیاز این تعداد خودرو نیست.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی، اظهار کرد: تا آن زمان دستکم باید ١٥٠٠ جایگاه سیانجی و پنجهزار جایگاه جدید بنزین ساخته شود تا جوابگوی نیاز کشور باشد.
وی افزایش سطح آموزش و استانداردهای سی ان جی در کشور را ضروری خواند و گفت: انجمن صنفی جایگاهداران متولی ٢٢ هزار نفر شاغل در رده های مختلف (اپراتور ساده تا مدیران ارشد) است و آموزش و ارتقای دانش فنی آنها، با همکاری نهادهایی مثل آموزش پرورش امکانپذیر است.
به گفته وی هم اکنون حدود چهار میلیون خودروی گازسوز در کشور از سی ان جی استفاده می کنند و به ازای هر ٤٧٠٠ خودروی گازسوز،یک جایگاه فعال است.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی تصریح کرد: اگر سهم ٩٢ درصدی ناوگان تاکسیرانی و سهم ٦٥ درصدی حمل و نقل عمومی را به این مجموعه بیافزاییم،اهمیت آموزش و ارتقای فرهنگ سازمانی، بیش از پیش در این مجموعه بزرگ مشخص میشود.
دادرس گفت: با تعامل سازنده انجمن صنفی سی.ان.جی و سازمان آموزش فنی و حرفهای، شاهد پیشرفت این صنعت، همچنین رشد دانش فنی و استانداردهای آن در کشور خواهیم بود.
در تفاهمنامه ای که حمیدرضا حاجی پور،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و اردشیر دادرس، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی آن را امضا کرده اند، آموزش تکنسین های ماهر در حوزه تبدیل و تعمیر خودروهای گازسوز در دستور کار قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *