«امتداد عشق» به بازار نشر رسید
خبرگزاری میزان: کتاب «امتداد عشق» (جستاری در پیام مُنزل) نوشته مهدیه سادات کساییزاده توسط انتشارات رامان سخن منتشر و راهی بازار نشر شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، کتاب «امتداد عشق» اثر مهدیه سادات کساییزاده، با رویکردی عرفانی درباره مفاهیمی چون خداوند، قرآن، پیامبر و... توسط انتشارات رامان سخن منتشر شده است.
نویسنده اثر در مقدمه کوتاهی که برای کتاب نوشته، آورده است: این روزها آنقدر در عامیانهترین محاورات عرفانی و غیرعرفانی، بر واژه عشق جفا شده است که ابتدا نسبت به استفاده از این واژه فروغلتیده در موهومات، رضایتی نداشتم. اما اول این که نمی توانستم آن را که محور سخن بود، چیز دیگری بنامم و دوم آن که وظیفه خود می دانستم که برای یادآوری و حفظ گوشه ای از معنای اصیل آن، نام دیگری به کار نبرم.
آن طور که مولف اثر، آن را توصیف می کند، رویکرد این کتاب قرآنی و عرفانی بوده و هدف آن هیچ چیز جز طرح پرسش نیست.
این کتاب ۵ فصل با عناوین «فصل پیدایش»، «فصل رویش»، «فصل کشش»، «فصل خواهش» و «فصل پرورش» است که هر کدام به ترتیب شامل این عناوین می شوند: آغاز عاشقانه، پیمان عاشقانه، احیاء عاشقانه، اظهار عاشقانه و کمال عاشقانه.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
«فرمان انذار اول را پیامبر و غیرپیامبر، پیاده میکند؛ اما انذار دوم که به نظر افراد بیایمان (کسانی که آن را نچشیدهاند)، به جادوگری شباهت دارد، تنها از کسی بر می آید که به خانه دلش، روح الامین ماوا دارد و از طریق این ملک، بر او لطفی سرازیر می شود از جنس انذار و برای انذار.
آن آغاز و پایان عاشقانه که نازل کننده وحی است، خود و همه دستگاه وحی را انذارکننده میخواند و کلید انذار را به کسی میسپارد که از او انذار پذیرفته باشد. زیرا یک جا میگوید که در فرایند نزول وحی، انذار کننده رسول خوبش است و جای دیگر می گوید که روح الامین فرود آورندهای است بر دل رسول تا از انذار کنندگان باشد.
باید از خود پرسید: آیا وقتی به بنده ممتازش می گوید که تو را انذار کرده ام و وقتی می گوید بشارت مخصوص با تقوایان است و انذار مخصوص بدکاران و ستیزه گران، معنای انذار در هر دو، یکی است؟ به طور مسلم، خیر. زیرا بنده ممتاز و مامور، ستیزه گر نیست...
این کتاب ۸۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۵ هزار ریال منتشر شده است.
نویسنده اثر در مقدمه کوتاهی که برای کتاب نوشته، آورده است: این روزها آنقدر در عامیانهترین محاورات عرفانی و غیرعرفانی، بر واژه عشق جفا شده است که ابتدا نسبت به استفاده از این واژه فروغلتیده در موهومات، رضایتی نداشتم. اما اول این که نمی توانستم آن را که محور سخن بود، چیز دیگری بنامم و دوم آن که وظیفه خود می دانستم که برای یادآوری و حفظ گوشه ای از معنای اصیل آن، نام دیگری به کار نبرم.
آن طور که مولف اثر، آن را توصیف می کند، رویکرد این کتاب قرآنی و عرفانی بوده و هدف آن هیچ چیز جز طرح پرسش نیست.
این کتاب ۵ فصل با عناوین «فصل پیدایش»، «فصل رویش»، «فصل کشش»، «فصل خواهش» و «فصل پرورش» است که هر کدام به ترتیب شامل این عناوین می شوند: آغاز عاشقانه، پیمان عاشقانه، احیاء عاشقانه، اظهار عاشقانه و کمال عاشقانه.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
«فرمان انذار اول را پیامبر و غیرپیامبر، پیاده میکند؛ اما انذار دوم که به نظر افراد بیایمان (کسانی که آن را نچشیدهاند)، به جادوگری شباهت دارد، تنها از کسی بر می آید که به خانه دلش، روح الامین ماوا دارد و از طریق این ملک، بر او لطفی سرازیر می شود از جنس انذار و برای انذار.
آن آغاز و پایان عاشقانه که نازل کننده وحی است، خود و همه دستگاه وحی را انذارکننده میخواند و کلید انذار را به کسی میسپارد که از او انذار پذیرفته باشد. زیرا یک جا میگوید که در فرایند نزول وحی، انذار کننده رسول خوبش است و جای دیگر می گوید که روح الامین فرود آورندهای است بر دل رسول تا از انذار کنندگان باشد.
باید از خود پرسید: آیا وقتی به بنده ممتازش می گوید که تو را انذار کرده ام و وقتی می گوید بشارت مخصوص با تقوایان است و انذار مخصوص بدکاران و ستیزه گران، معنای انذار در هر دو، یکی است؟ به طور مسلم، خیر. زیرا بنده ممتاز و مامور، ستیزه گر نیست...
این کتاب ۸۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۵ هزار ریال منتشر شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *