بازگشت بزرگآقا به سینما/حضور بازیگر «از یادها رفته» در اثر جدید دهنمکی
- بیست و چهارمین روز از شهریور ماه ۹۹ با اخبار و حاشیههای فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها میتوان به بازگشت علی نصیریان در شرایط کرونایی به عرصه سینما اشاره کرد.
«علی نصیریان» با وجود شرایط کرونایی به سینما باز میگردد
بازیگر فیلم سینمایی «خورشید» گفت: پیش از این ترجیح می دادم تا در شرایط بیماری کرونا در هیچ پروژه ای حاضر نشوم، اما اگر این فیلم سینمایی به نوعی جمع و جور ساخته شود و پروتکلهای بهداشتی هم در آن رعایت شود بازی در این اثر را خواهم پذیرفت.
علی نصیریان در گفتوگو با ، پیرامون آخرین فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول خواندن یک فیلمنامه سینمایی هستم، فعلاً صحبتهای مقدماتی صورت گرفته و در حال بررسی شرایط برای حضور در این اثر هستم.
وی در همین راستا ادامه داد: پیش از این ترجیح می دادم تا در شرایط بیماری کرونا در هیچ پروژه ای حاضر نشوم، اما اگر این فیلم سینمایی به نوعی جمع و جور ساخته شود و پروتکلهای بهداشتی هم در آن رعایت شود بازی در این اثر را خواهم پذیرفت.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
فروش ۵۰ میلیونى «بیحسی موضعی» در یک هفته
فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» ساخته حسین مهکام در نخستین هفته از اکران خود در سینماهای کشور به فروشی معادل ۵۰ میلیون تومان دست یافت، رقمی که نشان میدهد بار دیگر فیلمی در چرخه سینمای کرونایی با شکست روبرو شده است.
فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» ساخته حسین مهکام در نخستین هفته از اکران خود در سینماهای کشور به فروشی معادل ۵۰ میلیون تومان دست یافت، رقمی که نشان میدهد بار دیگر فیلمی در چرخه سینمای کرونایی با شکست روبرو شده است.
این فیلم نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد و توانست نقدهای مثبتی را برای خود به ثبت برساند.
از جمله نکات حائز اهمیت و جالب این فیلم می توان به حضور «حبیب رضایی» در قامت تهیه کننده اشاره کرد. این نخستین تجربه تهیهکنندگی حبیب رضایی پس از سالها حضور در سینما است. همچنین محمد صادق رنجکشان به عنوان سرمایهگذار و مجری طرح در این پروژه سینمایی حضور دارد.
- بیشتر بخوانید:
- برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید
حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، حسن معجونی و سهیل مستجابیان از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم بی حسی موضعی به ایفای نقش پرداخته اند.
فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» به نویسندگی و کارگردانی حسین مهکام سومین تجربه فیلمسازی این کارگردان جوان محسوب میشود، مهکام بیشتر به واسطه نگارش فیلمنامه های گوناگون خود شناخته می شود، «آزادی مشروط» و «آندرانیک» دو فیلم قبلی هستند که مهکام در کارنامه کارگردانی اش به ثبت رسانده است.
فیلمنامههای متعددی به نویسندگی مهکام تاکنون در سینما توسط کارگردانهای مختلفی ساخته شدهاند که از میان آنها میتوان به «آدم»، «بیست» و «هیچ» هرسه به کارگردانی و نویسندگی مشترک عبدالرضا کاهانی، «گهوارهای برای مادر» کارگردان پناه برخدا رضایی، «برف» کارگردان مهدی رحمانی، «پدر آن دیگری» کارگردان یدالله صمدی، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» با همکاری علی زرنگار، وحید جلیلوند و به کارگردانی وحید جلیلوند اشاره کرد.
در خلاصه داستان فیلم بی حسی موضعی آمده است: جلال، دانشجوی سابق رشته فلسفه، متوجه می شود خواهرش که به اختلال روانی دو قطبی مبتلاست، با مردی ثروتمند به نام شاهرخ ازدواج کرده که به شرط بندی بازی فوتبال اعتیاد دارد. جلال با عصبانیت از خانه بیرون می زند تا به خانه دوستش، بهمن، برود که یک آهنگساز زیرزمینی است. در مسیر جلال با یک راننده تاکسی به نام ناصر آشنا می شود و این دو شب عجیبی را در کنار هم سپری می کنند.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
چند نکته مهم پیرامون دستاوردهای فرهنگی «امام سجاد (ع)» در صحیفه سجادیه
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی از دستاوردهای فرهنگی «امام سجاد (ع)» در کتاب «صحیفه سجادیه» است این کتاب که به انجیل و زبور «آل محمد (ص)» شناخته میشود در برگیرنده ۵۴ دعا است، گفتنی است از ویژگیهای خاص کتاب صحیفه سجادیه چگونه راهنمایی کردن انسان برای ارتباط با خداوند متعال است.
مرتضی محمدی در گفتوگو با پیرامون سیره سیاسی «امام سجاد (ع)» گفت: «امام سجاد (ع)» چهارمین پیشوا و امام شیعیان محسوب میشوند، ایشان در واقعه کربلا حضور داشتند و توانستند پیام قیام کربلا را به جامعه انتقال دهند.
***توصیف «امام هادی (ع)» از امام چهارم شیعیان در زیارت جامعه کبیره
وی در همین راستا ادامه داد: در زیارت جامعه کبیره که از زبان «امام هادی (ع)» بیان شده است شناسنامهای جامع برای معرفی «اهل بیت (ع)» و «امام سجاد (ع)» بیان شده است، الفاظی در این کتاب بیان شده که به توصیف خصایص و ویژگیها «ائمه معصومین (ع)» پرداخته، در بخشهایی از این دعا «ائمه معصومین (ع)» را رهبران جامعه و سیاستمدارانی درست و حق گو بیان کرده، همچنین «ائمه معصومین (ع)» را بندگان واقعی و ارکان اصلی در شهرها و بلادها دانسته همچنین بحث تعاملات اجتماعی در این دعا از سوی «ائمه معصومین (ع)» به خوبی بیان شده که قابل تامل است.
- بیشتر بخوانید:
- برای مطالعه مطالب و گفتوگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید
***سیره سیاسی «امام سجاد (ع)»
محمدی پیرامون سیره سیاسی «امام سجاد (ع)» ابراز کرد: زندگی «امام سجاد (ع)» سراسر زیبایی و تلاش برای هدایت امت اسلامی به سوی دین حقیقی اسلام و سنت «پیامبر اکرم(ص)» بوده این امام بزرگوار نشان دادند در سختترین شرایط بار سنگین امامت را با وجود حکومت ستمکاران به خوبی به دوش کشیدند و در عین حال توانستند رویکردهای ارزشمند اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی را ارائه کنند، تدابیر حکیمانه «امام سجاد (ع)» توانست جان دوبارهای در رگهای اسلام بدواند و اسلام «پیامبر اکرم (ص)» را بار دیگر از ریشه قوت ببخشد.
وی پیرامون خفقان موجود در جامعه زمان امامت «امام سجاد (ع)» بیان کرد: در زمان امامت «امام سجاد (ع)» و پس از واقعه کربلا خفقان شدیدی جامعه اسلامی را در بر گرفته بود ایشان تلاشهای فراوان و ممارست بسیاری را برای تداوم توسعه اسلام حقیقی در پیش گرفتند و این امر را با تربیت شاگردان خود و فرستادن آنان به نقاط دور و نزدیک گسترش دادند.
***نقش «امام سجاد (ع)» پس از واقعه عاشورا
کارشناس علوم قرآنی نقش «امام سجاد (ع)» پس از واقعه عاشورا را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: پس از شهادت «امام حسین (ع)» و اسارت بازماندگان کاروان کربلا حضور «امام چهارم (ع)» در دربار یزید و افشاگریهای ایشان امری مهم و تاثیر گذار بر اذهان عمومی بود، ایشان مسیر اشتباهی که یزید برای اسلام در نظر گرفته بود را نمایان کردند، اگر چه پس از یزید نیز خفقان سخت بر جامعه حکم فرما شد، اما حرکت «امام سجاد (ع)» ریشه تحول و بازگشت اسلام به سنتهای «پیامبر اکرم (ع)» را پایهگذاری کردند و حقیقت نیاز جامعه به امامت را به خوبی آشکار کردند. پس از تلاش ایشان بود که مردم اهمیت و ارزش «ائمه معصومین (ع)» را کم کم دریافتند و به سوی بصیرت اندوزی حرکت نمودند.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
روایتی شگفتانگیز از تلاش سنگرسازان بی سنگر در «شبهای قدر کربلای ۵»
یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» را باید از نظر جذابیت به سه بخش تقسیم کرد، بخشهای حماسی، اعتقادی و عاشورایی که در نوع خود یک شاخص بشمار میرود.
نصرالله محمود زاده در گفتوگو با پیرامون کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» گفت: کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» روایت مردانی گمنام است که در سخترین شرایط با تمام توان ایستادگی و برای دفاع از کشور تلاش کردند، این افراد کسانی هستند که «امام خمینی (ره)» نام سنگرسازان بی سنگر را برای آنان انتخاب کردند.
وی در ادامه بیان کرد: داستان کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» متعلق به عملیات کربلای ۵ است که به عنوان یکی از سخترین نبردهای هشت سال دفاع مقدس شناخته میشود. در این عملیات رانندگان لودر و بلدوزرها شبانه تلاش داشتند تا خاکریزهایی را برای عملیات کربلای ۵ بسازند آنان به لحاظ امنیتی شبانه اقدام به این کار میکردند.
- بیشتر بخوانید:
- برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید
محمود زاده در مورد کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» ابراز کرد: عملیات کربلای ۵ برای گردانهای خط شکن در نظر گرفته شده بود و به همین منظور ابتدا باید خاکریزها شکل میگرفت که کاری سخت و نفسگیر بود، قبل از «عملیات کربلای ۵» من به منطقه اعزام شدم و از آنجا که فرمانده به خوبی نسبت به من شناخت داشت و کار مرا میدانست با راهنمایی او به کنار سنگرسازان میرفتم لذا هرشب مشاهدات خود را حول یک محور در نظر گرفته و تمام مشاهدات خود را فردای آن شب ثبت میکردم، بدین ترتیب کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» که بخشی از نوشتههای من از دوران هشت سال دفاع مقدس است تولید و تبدیل به کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» شد، این کتاب دارای ۱۴ فصل است که برای هر محور عملیات ۴ مرحله فصل بندی شده است.
وی پیرامون شیوه نگارش کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» ابراز کرد: کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» به سبک سوم شخص نوشته شده، اما باید تاکید کرد که رد پای گزارش جنگی را میتوان به وضوح در این کتاب دید، کتاب «شبهای قدر کربلای ۵» نه خاطرات و نه داستان است بلکه سبک جدید و خاصی است که تنها متعلق به این کتاب بوده و برای نوشتن آن در نظر گرفته شده است.
این نویسنده کتاب در همین راستا مطرح کرد: من حضور فیزیکی در عملیات کربلای ۵ داشتم و به نگارش لحظهها میپرداختم، اما هرگز رویدادها از زبان من مطرح نشده، کتاب با محوریت عملیات و تلاشهای نیروهای انسانی که حادثه ساز و حادثه آفرین بودند رقم خورده است در طی روایتها انعکاس آنچه را دیده ام بیان کردم در حقیقت ماجرای اشخاص مختلفی که به نام سنگر سازان بی سنگر شناخته میشوند را بیان کرده ام. من به سبک روایت فتح کتاب را نوشتم یعنی نویسنده در داستان گم شده و دیده نمیشود بلکه تنها رزمندگان هستند که روایت را نقل میکنند و برای مخاطب عملیات را به قلم میکشند.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
هلیا امامی: توقع مخاطب از من بالا رفته است
بازیگر سریال «دادستان» گفت: بعد از پخش سریال «از یادها رفته» انتظارها از من بالا رفت و مخاطب از من انتظار ندارد که در برخی نقشها حضور پیدا کنم، در واقع بعد از سریال «از یادها رفته» دید من نیز به بازیگری بسیار عوض شد.
هلیا امامی در گفتوگو با ، پیرامون ایفای نقش در شرایط کرونایی و خطرات آن گفت: بازیگران طبیعتا هنگامی که جلوی دوربین هستند نمیتوانند ماسک بزنند، اما خوشبختانه تمامی عوامل پشت صحنه همواره نکات بهداشتی را رعایت میکنند و ماسک میزنند.
وی در همین راستا ادامه داد: همواره در پلانهای شلوغ استرس بیماری کرونا با من است، گاهی فکر میکنم که من ماسک ندارم و ممکن است در معرض بیماری باشم، همین اتفاق باعث میشود که اضطراب داشته باشم، اما به محض اینکه جلوی دوربین قرار میگیرم همه چیز را فراموش میکنم و تمام تمرکزم را روی نقشم میگذارم.
- بیشتر بخوانید:
- برای تماشای گزارش پشت صحنه سریال «دادستان» اینجا کلیک کنید
بازیگر سریال «از یادها رفته» درباره موفقیت خود در این اثر اظهار کرد: سریال «از یادها رفته» پروژهای بسیار بزرگ و برای من یک دانشگاه بود، این سریال برای من بازخوردهای مثبت فراوانی داشت، نقشی که من در این سریال بازی کردم نقشی محوری و حساس بود و انتخابهای بعدی مرا بسیار سخت کرد.
وی در همین رابطه تاکید کرد: بعد از پخش سریال «از یادها رفته» انتظارها از من بالا رفت و مخاطب از من انتظار ندارد که در برخی نقشها حضور پیدا کنم، در واقع بعد از سریال «از یادها رفته» دید من نیز به بازیگری بسیار عوض شد و خوشبختانه اثر هم مورد استقبال ویژه مخاطبان قرار گرفت، بعد از این اثر به کل تصمیم گرفتم تا مسیرم در بازیگری را با وسواس فراوانی دنبال کنم.
بازیگر سریال «دادستان» درباره چگونگی حضورش در عرصه بازیگری ادامه داد: سریال «از یادها رفته» اولین کار من در بازیگری نبود، قبل از این اثر در سریال «لژیونر» و فیلم سینمایی «داش آکل» بازی کرده بودم، به شخصه فعالیتم را از تئاتر شروع کردم، بعد از حضور در کلاسهای بازیگری به چند تئاتر معرفی شدم و بعد از مدتی خوشبختانه در آثاری خوب به ایفای نقش پرداختم.
برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید