تاکید داریم که هیچ ایستگاه مترویی بدون تکمیل آسانسور افتتاح نشود
زهرا نژادبهرام در گفتوگو با میزان به تشریح آخرین وضعیت آسانسورهای مترو پایتخت پرداخت و گفت: در خصوص مترو در تمام دنیا مرسوم است که دولتها باید کمک کنند. در هیچ جا از بودجه شهرداری مترو نمیسازند، چون ساخت آن از هزینه بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: شهرداریها به این مساله ورود پیدا نمیکنند و دولتها برای ساخت مترو کار میکنند. چند خط داریم که نصفه مانده است از جمله خط ۷، خط ۶ که نصفه مانده است.
عضو هیات رییسه شورای شهر به تشریح عملکرد شورای شهر در سالهای اخیر پرداخت و تاکید کرد: سال اول که آمدیم این خطوط را بستیم و گفتیم ایمنی لازم را ندارد. نه سیگنالینگ داشت، نه هواکش داشت، نه ایستگاهها کامل شده بود و خطرات بسیار جدی در شهر داشت و فقط قطار از روی آن عبور میکرد.
وی خاطرنشان کرد: به این علت نسبت به آماده سازی و رفع ناایمنی دو خط مشخص که ۶ و ۷ بود اقدام کردیم و الان ایستگاهها آماده هستند و فقط منتظر آسانسور هستند.
نژادبهرام تصریح کرد: بخاطر این که اصرار داریم خطوط کامل باشد، چون شهروندان فقط افراد سالم و بالغ مردان نیستند. زنان، مردان، سالمندان، معلولان جزو شهروندان ما هستند.
عضو هیات رییسه شورای شهر با تاکید بر ستاد مناسب سازی کامل ایستگاههای مترو خاطرنشان کرد: این رویکرد در تمام اعضای شورا دیده میشود که تکمیل ایستگاه به معنای اتمام تمام جزییات آن است و این مساله را مورد تاکید قرار دادیم.
نژادبهرام با اشاره به مشکلات تحریمی در تامین قطعات آسانسور خاطرنشان کرد: اخیرا که ایستگاه مولوی به اتمام رسید، تمامی آسانسورهای آن به طور کامل مورد بهرهبرداری قرار گرفت و بر این مساله تاکید داریم که هیچ ایستگاه مترویی بدون تکمیل آسانسورهای افتتاح نشود.