پاکستان: دولت افغانستان و طالبان برای برقراری صلح در منطقه به پای میز مذاکره بروند

5:50 - 15 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۸۲۶
خبرگزاری میزان: فرمانده ارتش پاکستان از دولت افغانستان و گروه طالبان خواست تا به منظور برقراری صلح در منطقه به پای میز مذاکره بروند.
به گزارش سرویس بین الملل ؛ فرمانده ارتش پاکستان اعلام کرد: گفت وگوها میان دولت افغانستان و طالبان تنها راه معتبر برای برقراری صلح در منطقه است.

هیئت های مذاکره کننده دولت و طالبان افغانستان ماه گذشته برای نخستین بار در نشستی با هدف پایان دادن به خشونت های طالبان با یکدیگر دیدار کردند.

این نشست در پاکستان برگزار شد و دومین نشست دو طرف که قرار بود جمعه گذشته برگزار شود به دنبال اعلام خبر مرگ ملا عمر سرکرده طالبان لغو شد.

رسانه های وابسته به ارتش پاکستان اعلام کردند: راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان میزبان نشست مقام های بلندپایه نظامی این کشور بود که با هدف گفتگو درباره اوضاع امنیتی این کشور از جمله روند مذاکرات دولت و طالبان افغانستان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات صلح میان دولت و طالبان افغانستان افزود: گفت وگو تنها راه معتبر برای دستیابی به صلح پایدار است.

در حالی که کابل خواهان ادامه مذاکرات است ، رویکرد طالبان به دنبال مرگ ملا عمر و رقابت اعضای این گروه بر سر قدرت در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

به رغم اینکه ملا اختر منصور روز جمعه به عنوان سرکرده جدید طالبان اعلام شد برخی اعضای ارشد این گروه از جمله نزدیکان ملا عمر با وی مخالف هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *