فیلم| حوادث آمریکا؛ گردباد آتشین در کالیفرنیا، گروگان گیری در تگزاس

10:23 - 27 مرداد 1399
کد خبر: ۶۴۷۵۰۹
حوادث پی در پی در آمریکا در حالی رخ می دهند که بلایای طبیعی در این میان تاثیرات گسترده ای بر زندگی مردم این کشور داشته اند.

آمریکا در روز‌ها و هفته‌های اخیر با موجی از آتش سوزی‌ها و حوادث بی پایان مرگباری مواجه شده که چالش‌های عمده‌ای را برای این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش «سی ان ان، راشاتودی و نیویورک تایمز»، مهم‌ترین اخبار و تحولات آمریکا در ساعات گذشته به شرح زیر است:

-آمار کرونا: براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۱۷۳ هزار و ۱۲۸ آمریکایی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و ۵ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۶۳۲ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2714657_432.mp4']

-گروگانگیری در ایالت تگزاس: در حادثه گروگانگیری روز گذشته در شهر ۸۰ هزار نفری «آستین» در ایالت «تگزاس» دستکم ۳ افسر پلیس هدف شلیک گلوله قرار گرفتند. این حادثه در پی تیراندازی در «سیدر پارک» و تلاش پلیس برای دستگیری عامل تیراندازی به گروگانگیری مبدل شد.

پس از آن که فرد گروگانگیر تهدید کرد، کودکانی را که گروگان گرفته می‌کشد، بالگرد پلیس در آسمان به پرواز درآمد. چند آمبولانس نیز در محل حادثه حضور دارند. جزئیاتی از این حادثه یا نحوه پایان آن اعلام نشده است.

فیلم| حوادث آمریکا؛ گردباد آتشین در کالیفرنیا، گروگان گیری در تگزاس

- تیراندازی‌های جمعی در اوهایو: ۴ حادثه تیراندازی در شهر «سینسیناتی» در ایالت «اوهایو» آمریکا در ظرف ۱۸ ساعت در روز یکشنبه، سبب زخمی شدن ۱۸ و کشته شدن ۴ نفر شد. تحقیقات در مورد این تیراندازی‌ها ادامه دارد.

-هشتاد و یکمین شب اعتراض‌ها در پورتلند: جنبش عدالت خواهی در شهر «پورتلند» ایالت «اورگن» روز و شب گذشته با حضور گسترده معترضان برگزار شد.

var player = videojs('player_822313_2714105',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2714105',{},function (data) {}); }));

این اعتراض‌ها که برای ۸۱ شب متوالی انجام می‌شد با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد.

فیلم| حوادث آمریکا؛ گردباد آتشین در کالیفرنیا، گروگان گیری در تگزاس

 

فیلم| حوادث آمریکا؛ گردباد آتشین در کالیفرنیا، گروگان گیری در تگزاس

- افزایش ۱۰۰ درصدی تیراندازی در نیویورک: سی ان ان در گزارشی نوشت که میزان تیراندازی در شهر «نیویورک» شاهد افزایشی ۱۰۰ درصدی بوده است. تنها در ۲ روز جمعه و شنبه، ۳۲ مورد تیراندازی در این شهر به وقوع پیوست که سبب جراحت ۴۲ نفر شد. با احتساب موارد جدید تیراندازی، شمار تیراندازی‌ها در این شهر از آغاز سال ۲۰۲۰ به ۸۸۸ مورد رسید. مقایسه این رقم با ۴۴۸ مورد سال گذشته از افزایش ۲ برابری تیراندازی‌ها در این شهر حکایت دارد.

فیلم| حوادث آمریکا؛ گردباد آتشین در کالیفرنیا، گروگان گیری در تگزاس

-گردباد آتشین در کالیفرنیا: گردباد ناشی از آتش سوزی‌های زنجیره‌ای در ایالت «کالیفرنیا»، سبب بروز مشکلات عمده‌ای برای این شهر شد. آتش سوزی‌ها در کالیفرنیا از ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

var player = videojs('player_457995_2714106',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2714106',{},function (data) {}); }));

این آتش سوزی تاکنون ۸ کشته برجای گذاشته و ۴۰ هزار نفر را ناچار به ترک خانه‌های خود کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *