اجرای احکام جدید رتبهبندی فرهنگیان از ابتدای مهرماه/ ارتقای تخصصی و حرفهای معلمان
خبرگزاری میزان: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از اجرای احکام جدید رتبه بندی از ابتدای مهرماه همچنین ارتقای تخصصی و حرفهای معلمان همزمان با اجرای احکام جدید خبر داد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار اجتماعی سید محمد بطحایی در میزگرد رتبه بندی معلمان در آخرین روز از سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایشهای برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: وقتی صحبت از طرح تحول بنیادین می کنیم به عنوان تنهاترین سند استراتـژیک وزارت آموزش و پرورش این موضوع مطرح می شود که شرط لازم برای حرکت، تامین منابع است.
وی با بیان این مطلب که طرح رتبه بندی معلمان با یک مشارکت همه جانبه بین معاونت های مختلف و دانشگاه فرهنگیان مراحل مختلف را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: امیدواریم در روزهای آینده این طرح به تصویب برسد و از اول مهرماه احکام جدید رتبه بندی را صادر کنیم.
بطحایی با اشاره به وجود سه خط مشی برای تامین منابع مورد نیاز در این زمینه ادامه داد: در 2 سال گذشته توانستیم سهم آموزش و پرورش را در منابع دولتی تا حدی افزایش دهیم، اما در حال حاضر با تامین منابع فاصله داریم .در 2 سال گذشته تنها بیش از 2 درصد افزایش تامین منابع داشته ایم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: خط مشی دوم تامین منابع مشارکت بخش غیر دولتی بوده که در طول 2 سال گذشته این روند بهبود پیدا کرده است و سومین خط مشی ارتقای بهره بری است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با منابعی که در اختیار داریم می توانیم هزینه کمتر همراه با کیفیت بیشتر داشته باشیم، اذعان کرد: یکی از مهمترین طرح هایی که در سال تحصیلی پیش رو اجرا خواهیم کرد طرح رتبه بندی معلمان است.
بطحایی با تاکید بر اینکه افزایش انگیزه معلمان، بهسازی نیروی انسانی، ارتقای تخصصی و حرفه ای معلمان دو هدف عمده رتبه بندی است عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش از اول مهر 94 احکام مربوط به رتبه بندی را به اجرا در می آورد و مبنای آن مبتنی بر سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است و زمانی می توانیم رتبه بندی را اجرا کنیم که نظام سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود.
وی ادامه داد: بر اساس شاخص های معلمان رتبه بندی را ارزیابی می کنیم و هدف رتبه بندی ارتقای سطح معیشت معلمان نیست بلکه ارتقای کیفیت نیروی انسانی و افزایش کمیت در آموزش و پرورش است که از 150 تا 650هزارتومان از اول مهر معلمان بر اساس رتبه بندی به حقوق شان اضافه می شود.
وی با بیان این مطلب که طرح رتبه بندی معلمان با یک مشارکت همه جانبه بین معاونت های مختلف و دانشگاه فرهنگیان مراحل مختلف را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: امیدواریم در روزهای آینده این طرح به تصویب برسد و از اول مهرماه احکام جدید رتبه بندی را صادر کنیم.
بطحایی با اشاره به وجود سه خط مشی برای تامین منابع مورد نیاز در این زمینه ادامه داد: در 2 سال گذشته توانستیم سهم آموزش و پرورش را در منابع دولتی تا حدی افزایش دهیم، اما در حال حاضر با تامین منابع فاصله داریم .در 2 سال گذشته تنها بیش از 2 درصد افزایش تامین منابع داشته ایم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: خط مشی دوم تامین منابع مشارکت بخش غیر دولتی بوده که در طول 2 سال گذشته این روند بهبود پیدا کرده است و سومین خط مشی ارتقای بهره بری است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با منابعی که در اختیار داریم می توانیم هزینه کمتر همراه با کیفیت بیشتر داشته باشیم، اذعان کرد: یکی از مهمترین طرح هایی که در سال تحصیلی پیش رو اجرا خواهیم کرد طرح رتبه بندی معلمان است.
بطحایی با تاکید بر اینکه افزایش انگیزه معلمان، بهسازی نیروی انسانی، ارتقای تخصصی و حرفه ای معلمان دو هدف عمده رتبه بندی است عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش از اول مهر 94 احکام مربوط به رتبه بندی را به اجرا در می آورد و مبنای آن مبتنی بر سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است و زمانی می توانیم رتبه بندی را اجرا کنیم که نظام سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان اجرا شود.
وی ادامه داد: بر اساس شاخص های معلمان رتبه بندی را ارزیابی می کنیم و هدف رتبه بندی ارتقای سطح معیشت معلمان نیست بلکه ارتقای کیفیت نیروی انسانی و افزایش کمیت در آموزش و پرورش است که از 150 تا 650هزارتومان از اول مهر معلمان بر اساس رتبه بندی به حقوق شان اضافه می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *