بهسازی خطوط اتوبوسهای تندرو شهر تهران با استفاده از آسفالت پلیمری
- بنا به اعلام پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عملیات بهسازی روکش آسفالت مسیرها و ایستگاههای خطوط اتوبوس تندرو شهر تهران (بی آر تی)، با استفاده از آسفالت پلیمری در حال انجام است.
معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات بهسازی روکش آسفالت خطوط ۱۰ گانه اتوبوس تندرو، متعاقب بررسی گزارشات مردمی ثبت شده در سامانههای ۱۸۸۸ و ۱۳۷، درخواست مناطق مختلف و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و نیز انجام آزمایشات و برداشتهای مکانیزه و چشمی، بهره گیری از تخصص مراکز علمی و پژوهشی مانند دانشگاه امیرکبیر و مطالعات تکمیلی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران وارد مرحله اجرایی شد.
هوشیام علایی خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات بهسازی در چند جبهه کاری شامل خط ۷ (خیابان ولیعصر، مسیر پارک وی تا میدان راه آهن)، خط ۱ (خیابان انقلاب، مسیر میدان آزادی تا چهارراه تهران پارس)، خط ۴ (مسیر ترمینال جنوب تا پایانه شهید افشار) و خط ۱۰ (بزرگراه جناح و در ادامه بزرگراه اشرفی اصفهانی، میدان آزادی تا واحد علوم تحقیقات) با جدیت ادامه دارد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده و برنامههای آینده این پروژه افزود: کار بهسازی خطوط اتوبوسهای تندرو با پیمایش، برداشت و سنجش خرابیها از جمله شیارافتادگیهای طول مسیر، نشانه گذاری توسط مشاور و انتخاب پیمانکار مجرب آغاز شد و روند اجرای اقدامات ترمیمی با استفاده از آسفالت تولیدی کارخانجات سازمان ادامه یافت. ضمن اینکه از اردیبهشت سال ۱۳۹۹ بهره گیری از آسفالت پلیمری با هدف بهینه سازی نوع مصالح، افزایش سرعت انجام کار و کاهش میزان جرمی آسفالت مصرفی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان آنکه در سال ۱۳۹۸ استفاده از آسفالت پلیمری در پروژههای بهسازی خطوط بی آر تی، در قالب یک طرح پایلوت در محدوده ایستگاه سبلان آزموده شد، خاطرنشان ساخت: آسفالت پلیمری پس از اخذ نتایج مطلوب در طرح فوق، به عنوان مصالح جایگزین در طرح بهسازی خطوط و ایستگاههای اتوبوس تندرو شهر تهران مورد استفاده قرارگرفت.
به گفته معاون اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، چسبندگی بالا، قابلیت استفاده در دماهای مختلف و مقاومت در برابر تغییر شکل و حرکت در فصول گرم سال از جمله مزایای آسفالت پلیمری است.