اوج گیری کرونا در زندان‌های آمریکا؛ ابتلای هزار زندانی در یک زندان تگزاس

10:45 - 29 تير 1399
کد خبر: ۶۳۸۷۸۶
اوج گیری شیوع ویروس کرونا در آمریکا بار دیگر وضعیت بحرانی زندان‌های این کشور را آشکار کرده به طوریکه نگرانی‌ها درباره سلامت زندانیا افزایش یافته است.

اوج گیری کرونا در زندان‌های آمریکا؛ ۱۰۰۰ زندانی در یک زندان تگزاس کرونایی شدند

شیوع ویروس کرونا در آمریکا بار دیگر اوج گرفته و بسیاری از ایالت‌های این کشور روزانه شمار زیادی از ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را گزارش می‌دهند.

رکورد ابتلای روزانه در این کشور به مرز ۷۸ هزار نفر رسیده و فلوریدا به عنوان کانون فعلی این ویروس تنها در یک شبانه روز ۱۶ هزار مورد ابتلا را گزارش داده است.

در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به ۳ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۲۷۱ نفر رسیده و ۱۴۲ هزار و ۸۷۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

در این بین وضعیت زندان‌های آمریکا بار دیگر موجب نگرانی گسترده در آمریکا شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که شیوع کرونا در زندان‌ها نیز به شدت افزایش یافته است.

پایگاه «فاکس نیوز» در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‎گوید «بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده، تنها در یک زندان فدرال ایالت تگزاس، هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.»

همچنین آمار جدیدی که از سوی شبکه «ان بی سی» منتشر شده نشان می‌دهد که در زندان فدرال «سیگویل»، هزار و ۷۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این رقم بیش از نیمی از کل جمعیت هزار و ۸۰۰ نفری این زندان است.

هیچ زندانی در ایالت تگزاس، این رقم ابتلا را تاکنون گزارش نداده است.

«فاکس نیوز» همچنین می‎افزاید «اوضاع در ایالت تگزاس با رکورد ابتلای ۱۵ هزار نفر در روز جمعه رو به وخامت گذاشته است و شمار مبتلایان به کرونا در این ایالت به ۳۲۰ هزار نفر رسیده است.»

به گزارش این شبکه آمریکایی، «ویروس کرونا با سرعت در حال انتشار در تگزاس است و حفاظت از جان زندانیان در چنین شرایطی کار ساده‌ای نیست.»

«فاکس نیوز» در بخش دیگری افزود «یک زندانی ۶۵ ساله، روز پنجشنبه گذشته در زندان سیگویل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده، اما او ۲ روز پس از مواجه شدن با مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شده است.»

این زندانی به اتهام قاچاق مواد مخدر به ۱۴ سال حبس محکوم شده بود.

این گزارش در پایان می‎گوید «بستگان زندانیان سیگویل در صدد این هستند تا در اعتراض به شرایط موجود در این زندان، دست به اعتراض بزنند؛ این موضوع نشان دهنده وضعیت بحرانی زندان‌های آمریکا در دوره شیوع کروناست.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *