نوبخت: سرفاصله قطارهای مترو از ۳ دقیقه کمتر نمیشود/ اجرای پروتکل سختگیرانه کرونایی در مترو
فرنوش نوبخت در گفتوگو با میزان به تشریح تمهیدات این شرکت در کاهش سرفاصلههای قطار مترو پرداخت و گفت: ما با حداکثر توان خودمان در مترو کار میکنیم و به دلیل کمبود قطار امکان اینکه از این بیشتر سرفاصلههای قطارهای مترو را کم کنیم وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: سرفاصلههای قطارها در مترو در خط ۲ مترو سه دقیقه، خط ۱ و ۴ مترو سه نیم دقیقه است، اما بیشتر از امکان کاهش سرفاصلههای قطار وجود ندارد.
نوبخت با بیان اینکه مترو در ساعات ابتدایی هیچ تغییری به وجود نیامده است، خاطرنشان کرد: همه قطارهای ما صبحها ساعت ۵ و نیم حرکت خود را آغاز میکنند، اما تنها در یکی از خطوط ۵ مترو قطار ساعت ۵ صبح حرکت خود را آغاز میکنند تا مسافران بتوانند خودشان را به اولین قطار خطوط دیگر برسانند.
وی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در مکانهای پرتجمع ادامه داد: امروز به دلیل این محدودیت با پروتکل سختگیرانه تری اجرا شد، تقریبا همه مردم از ماسک استفاده کردند.
نوبخت تصریح کرد: میزان آمار استفاده مردم از ماسک در شبکه مترو امروز تقریبا به ۱۰۰ درصد رسید چراکه افراد از جاهای مختلف وارد میشوند و ناچار هستند که در بیرون هم ماسک بزنند. این یکپارچگی باعث شده است که اکثریت مسافران با ماسک وارد مترو شوند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: اگر فردی بخواهد بدون استفاده از ماسک وارد مترو شود، از ورود آن فرد جلوگیری به عمل آمده و به او تذکر داده خواهد شد. همچنین بر این اساس اگر فردی در راهروهای مترو نیز نسبت به استفاده از ماسک کوتاهی کند، به وی تذکر داده میشود تا خدای نکرده مشکلی در این رابطه روبهرو نشویم.
وی ادامه داد: با پروتکل سختگیرانه اگر در هر قسمتی از مترو فردی بدون ماسک مشاهده شود، بر این مساله کنترل جدی انجام میشود و به افراد تذکر داده میشود تا نسبت به این مساله اهتمام ورزند.
نوبخت خاطرنشان کرد: در همه ایستگاهها غرفههای توزیع و فروش ماسک وجود دارد تا مسافران بتوانند از این مساله به سهولت استفاده کنند و همه مسافران هم به طور کامل از این مساله استفاده میکنند.
وی با بیان اینکه سقف مسافران مترو به یک میلیون نفر در روز نرسیده است، تصریح کرد: ما قبلا نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در روز حجم تعداد مسافرانمان در مترو بود، اما اکنون زیر یک میلیون نفر است و با همان ظرفیت ما در حال جابهجایی مسافران با نصف ظرفیت سابق هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در تشریح مشکل عدم اختصاص ارز نیمایی برای خرید قطعات یدکی مترو هم اظهار کرد: همچنان این مشکل وجود دارد و به حدی وضعیت ارز بالاست که هیچ کس قطعات را هم نمیفروشند در نتیجه در حال رایزنیهایی هستیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.