استقبال مناطق محروم و حاشیهای از محصولات پس سورت میادین میوه و تره بار
سعید راد در گفتوگو با میزان به تشریح تمهیدات صورت گرفته درباره میوههای پسسورت پرداخت و در پاسخ به این سوال که چه برنامهریزی صورت گرفته که علاوه بر مناسب بودن قیمت این میوهها، بر کیفیت آنها هم افزوده شود، گفت: میوه پسسورت، میوهای است که به هر دلیل نظیر ریز بودن، زدگی و داشتن لکه از فرآیند عرضه، حذف و توسط بهرهبرداران و کارگران غرف جمعآوری میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پسسورت که الزاماً به معنای غیر قابل استفاده بودن نیست، در ساعات پایانی فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار با قیمت به مراتب پایینتر و گاهی حتی به صورت رایگان توسط غرفهداران عرضه میشود.
وی خاطرنشان کرد: عرضه محصولات پسسورت، علاوه بر استفاده بهینه و حداکثری از فرآوردههای کشاورزی و باغی، موجب کاهش زباله و ضایعات و امکان بهرهمندی همه اقشار جامعه از مصرف میوه و تره بار میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران ادامه داد: در ضمن، هر گونه بهبود کیفیت محصولات پسسورت، متضمن افزایش قیمت آنهاست که امکان خرید این محصولات توسط اقشار کمبرخوردار را کاهش میدهد.
راد در پاسخ به سوالی درباره اینکه میوههای پسسورت در کدام مناطق بیشتر طرفدار دارند، تصریح کرد: اگر چه در تمامی میادین میوه و تره بار، محصولات پسسورت مشتریان خود را دارد، اما عموماً در مناطق محروم و حاشیهای که اقشار کم برخوردار در آنها سکونت دارند، با توجه به قیمت ارزانتر این محصولات، از استقبال بیشتری برخوردار است.