پاسخ به ۲۰ سوال طرح فروش فوقالعاده خودرو
ـ مرکز ارتباطات امور بینالملل سایپا در اطلاعیه شماره ۷ خود، پیرامون طرح فروش فوق العاده محصولات این گروه خودروسازی به ۲۰ پرسش متداول متقاضیان برای ثبت نام در این طرح پاسخ داد.
این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که برخی از متقاضیان خرید خودرو در طرح فروش فوق العاده با ابهام و سوالاتی روبرو شدند.
۲۰ سوال متداول و پرتکرار مردمی که مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا پاسخ آنها را تهیه و منتشر کرده، به شرح زیر است:
۱- چگونه میتوان موقع ثبت نام رنگ خودرو را مشخص کرد؟
پاسخ: رنگ در ثبت نام اولیه انتخابی نیست و خودروی انتخاب شده صرفا با یک رنگ نمایش داده میشود، مشتری بعد از قرعه کشی امکان انتخاب رنگ و همچنین انتخاب نمایندگی را خواهد داشت.
۲- آیا کسانی که پلاک فعال برای خودروهای سنگین، مینی بوس، کامیونت و ... را دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق العاده هستند؟
پاسخ: بله. دارندگان خودروهای سنگین امکان ثبت نام دارند و پلاک فعال خودروهای سنگین مشمول قانون خودروهای سواری نمیشود.
۳- ثبت نام در دو شرکت ایران خودرو و سایپا امکان پذیر است؟
پاسخ: خیر. متقاضیان میتوانند فقط در یکی از شرکتهای ایران خودرو و سایپا ثبت نام کنند.
۴- اگر فردی در هر دو مجموعه ثبت نام کرده باشد، اسم او از طرح حذف میشود؟
پاسخ: خیر. در صورتی که در سایت دو خودروساز ثبت نام صورت گرفته باشد، ثبت نام در ایران خودرو حذف میشود و فرد مجاز به خرید از محصولات سایپا است.
۵- تعداد محدودی از متقاضیان هنگام ثبت نام، شاهد این هستند که برخی از فیلدها غیرفعال است و امکان تکمیل اطلاعات را ندارد، علت چیست؟
پاسخ: فیلدهای مشخصات اصلی مشتری که به واسطه احراز هویت در سیستم از طریق سامانه اِمتا ثبت میشود، قابل تغییر نیست، چون این اطلاعات از ثبت احوال استخراج شده است.
۶- آیا این امکان وجود دارد که اطلاعات ارایه شده در سایت ویرایش شود؟
پاسخ: امکان ویرایش پروفایل در برخی از اطلاعات، چون شماره تلفن و آدرس وجود دارد ولی اطلاعات اصلی مشتری و بانکی قابل اصلاح نیست.
۷- آیا امکان تغییر شماره شبا وجود دارد؟
پاسخ: فعلا امکان اصلاح نیست.
۸- آیا افرادی که قبلا پذیرش داشته اند ولی انصراف داده اند، در شرایط فعلی امکان پیش ثبت نام دارند؟
پاسخ: بله.
۹- آیا مشتریانی که قبلا پذیرش داشته اند ولی اقدام به صلح نکرده اند، در شرایط فعلی امکان پیش ثبت نام را دارند؟
پاسخ: خیر.
۱۰- با توجه به حذف چک تامین اعتبار، آیا سند خودرو در قبال مبلغی به عنوان بدهی به مدت یکسال در رهن شرکت میماند؟
پاسخ: بله. به مدت یکسال نزد شرکت خودروساز باقی میماند.
۱۱- برخیها سوابق ثبت نام خودرو نداشتند ولی اکنون هم امکان ثبت نام در سایت را ندارند و این پیام میآید که شما قبلا ثبت نام کرده اید، مشکل در چیست؟
پاسخ: این موضوع به صورت آنلاین کنترل میشود و مشکلی وجود ندارد.
۱۲- چگونه متقاضیان میتوانند سوابق خود را جویا شوند؟
پاسخ: در فروشهای بعدی این امکان اضافه خواهد شد تا مردم توسط مرکز امور مشتریان (CRM) بتوانند سوالات خود را بپرسند.
۱۳- افرادی که تاریخ اعتبار گواهینامه آنها گذشته است، امکان ثبت نام دارند؟
پاسخ: بله، داشتن گواهینامه ملاک عمل است.
۱۴- آیا اتباع خارجی میتوانند در طرح فروش فوق العاده خودرو شرکت کنند؟
پاسخ: خیر چنین امکانی وجود ندارد.
۱۵- چرا برخی از شهرها و استانها در سیستم ثبت نام خودرو وجود ندارند؟
پاسخ: استان و شهر بر اساس اطلاعات ناجا تنظیم شده است، در صورتی که شهر مربوطه وجود ندارد نزدیکترین شهر که مرکز شماره گذاری دارد را انتخاب کنید.
۱۶- اگر متقاضیان طی چند روز اخیر نسبت به فک پلاک اقدام کرده باشند، امکان ثبت نام دارند؟
پاسخ: اگر در روز قرعه کشی مشتری پلاک فعال نداشته باشد، مشکلی بابت خرید خودرو ندارد.
۱۷- برخیها عنوان میکنند طی کردن مکرر فرآیند پیش ثبت نام جهت متقاضی در سایت سایپا امکانپذیر نیست؟
پاسخ: برای پیگیری ثبت نام، منویی در سیستم وجود دارد تحت عنوان "سوابق خرید " که مشتری میتواند از طریق آن ثبت نام خود را ملاحظه کند.
۱۸- آیا پیامک ارسالی دارای کد رهگیری است؟
پاسخ: کد رهگیری برای همه متقاضیانی که محصولات سایپا را انتخاب کردند ارسال میشود و نتیجه قرعه کشی بر اساس کدهای ارسالی است.
۱۹- قرعه کشی و تاریخ واریز وجه چه زمانی است؟
پاسخ: روز یکشنبه ۱۸ خردادماه ساعت ۱۰ مراسم قرعه کشی انجام میشود و منتخبین ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج بر روی سایت سایپا باید نسبت به واریز کامل وجه اقدام کنند.
۲۰- آیا امکان انصراف از طرح فروش فوق العاده خودرو وجود دارد؟
پاسخ: بله. متقاضیان خرید محصولات سایپا تا قبل از قرعه کشی امکان انصراف از خرید خودرو را دارند.