موج اخراج و تعدیل در آمریکا؛ دستکم ۳۰ میلیون نفر شغل خود را از دست دادند

15:23 - 17 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۸۶۰۱
نرخ بیکاری در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است و روزانه شرکت‌های بیشتری در این کشور تصمیم به اخراج بخشی از کارکنان خود می‌گیرند.

- شیوع ویروس کرونا در آمریکا مقام‎های این کشور را مجبور به اتخاذ تدابیری برای مبارزه با این ویروس کرد که از جمله این تدابیر تعطیلی مشاغل بود.

اکنون با گذشت چندین هفته از تعطیلی مشاغل در آمریکا، نرخ بیکاری به شدت در حال افزایش است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌ها و شرکت‌ها به دلیل کاهش سطح درآمد خود بخشی از نیروی کار را تعدیل می‌کنند و بسیاری از شرکت‌ها نیز اعلام ورشکستگی کرده‎اند.

به گزارش واشنگتن پست، شرکت‌های آمریکایی همچنان به اخراج کارکنان خود به دلیل تاثیر کرونا ادامه می‌دهند.

در جدیدترین مورد شرکت «ایر بی ان بی»، قصد دارد ۱۹۰۰ نفر از کارکنان خود را تعدیل کند.

این شرکت حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر کارمند دارد که از این تعداد ۲۵ درصد شغل خود را از دست می‌دهند.

در همین حال نظرسنجی انجام شده از سوی یک موسسه آمریکایی نشان می‌دهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور، حدود دو سوم از کارکنان شرکت‌های آمریکایی درباره بازگشت به کار خود در شرایط کنونی نگران هستند.

برآور‌های انجام شده نشان می‎دهند که ۵۵ درصد از مشاغل کوچک و متوسط در آمریکا که با شیوع ویروس کرونا کارمندان خود را موظف به دورکاری کرده‎اند، قصد ادامه این دورکاری را دارند.

خبرگزاری فرانسه نیز می‎گوید «ویروس کرونا مانند یک تسونامی جهانی، موجب از میان رفتن افراد بسیاری شد و تاثیر اقتصادی بسیار گسترده‌ای بر جای گذاشت.»

این گزارش می‎افزاید «در اقتصاد آمریکا، نرخ فزاینده بیکاری ملموس‌ترین نشانه این فاجعه است و یک شبه دست کم ۳۰ میلیون نفر شغل خود را از دست دادند.»

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد «نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل که آمار آن روز جمعه منتشر می‌شود دو رقمی و احتمالا حدود ۲۰ درصد خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، آمار بیکاری بسیار فاجعه بار بوده و آمریکا از زمان رکود بزرگ در قرن بیستم تاکنون، آن را تجربه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «آمریکا در حال مواجه شدن با یک نرخ بیکاری تاریخی و بی سابقه است.»

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۳۷ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۷۲ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‎اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *