بحران کرونا در آمریکا؛ نارضایتی از عملکرد ترامپ و ابتلای بیش از ۶ هزار نیروی نظامی

17:16 - 10 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۷۱۱
ویروس کرونا در آمریکا همچنان یک بحران جدی به شمار می‎رود و با عبور شمار مبتلایان از یک میلون نفر بخش‌های بسیاری از این جامعه تحت الشعاع قرار گرفته است.

بحران کرونا در آمریکا

- ویروس کووید ۱۹ در آمریکا که مرگ بیش از ۵۹ هزار نفر و ابتلای بیش از یک میلیون نفر را در پی داشته چالشی جدی برای مقام‌های کاخ سفید رقم زده است.

ویروس کرونا که در نخستین روز‌ها با بی توجهی و کم اهمیت خواندن آن از سوی مقام‌های فدرال و دونالد ترامپ مواجه بود، اکنون با انتقاد‌های مردم آمریکا در سوء مدیریت این بحران همراه شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، که با پیشنهاد‌های عجیب و غریب خود برای درمان بیمار کرونا مانند مصرف و یا ترزیق مواد ضدعفونی کننده سوژه رسانه‌ها شده است، بر اساس نظرسنجی‌ها، پایین‌ترین امتیاز را در مدیریت این بحران از سوی مردم دریافت کرده است.

نتایج نظرسنجی Morning Consult که از ۱۹۸۴ شرکت کننده در خصوص رضایتمندی از عملکرد دونالد ترامپ در بحران کرونا پرسش شده، نشان می‎دهد که ۵۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد رییس جمهور آمریکا را در بحران به وجود آمده، تایید نمی‌کنند.

طبق نظرسنجی انجام شده، تنها ۴۳ از عملکرد دونالد ترامپ، در مدیریت شیوع کرونا اعلام رضایتمندی کردند.

علاوه بر آن بحران کرونا و تعطیل شدن بسیاری از مشاغل در دوران قرنطینه باعث شده تا بیش از ۲۶ میلیون شهروند آمریکایی از دولت فدرال درخواست دریافت حقوق بیکاری کنند.

این در حالی است که آمار‌ها نشان می‌دهد از هر ۱۰ شهروند آمریکایی، ۳ یا ۴ نفر موفق نشدند در سایت مربوط به درخواست حقوق بیکاری ثبت نام کنند.
همچنین نتایج یک بررسی جدید آنلاین که از سوی موسسه سیاستگذاری اقصادی انجام گرفته، نشان می‌دهد رقمی بین ۸.۹ تا ۱۳.۹ میلیون شهروند آمریکایی به طور کامل از سیستم بیکاری حذف شدند.

همچنین بحران کرونا علاوه بر آنکه نرخ بیکاری را تا حدود ۲۵ درصد در آمریکا افزایش داد و ده‌ها میلیون نفر برای دریافت حقوق بیکاری درخواست دادند، اکنون خبر می‎رسد که ارتش آمریکا نیز از شیوع ویروس کرونا در امان نمانده است.

بر اساس اطلاعات جدید وزارت دفاع آمریکا، نیرو‌های مسلح این کشور تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در بیش از ۱۵۰ پایگاه نظامی در تمامی ایالت‎ها به جز آیووا، ایندیانا، مینه سوتا و مونتانا، گزارش دادند.

در حالی که پنتاگون همچنان سعی دارد تا آمار مبتلایان را در ارتش آمریکا مخفی نگاه دارد، اما پایگاه نیوزویک، توانسته است اطلاعات به روز شده از آمار مبتلایان را به دست آورد.

همچنین نابرابری اجتماعی و تبیض نژادی از موضوعاتی است که سیاه پوستان و گروه‌های اقلیت در جامعه آمریکا با آن دست به گریبان بودند و اکنون با رخنه ویروس کرونا به آمریکا، بیش از پیش تصویر واقعی این معضلات نمایان می‌شود.

تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس از داده‌های موجود نشان داد که حدود ۳۳ درصد از قربانیان ویروس کرونا از جمعیت شهروندان آفریقایی تبار بوده است، این در حالی است که جمعیت این گروه تنها ۱۴ درصد از کل جمعت آمریکا را تشکیل می‌دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *