کرونا در انگلیس؛ کاهش اعتماد مردم به دولت جانسون و احتمال مرگ ۱۰۰ هزار نفر

16:11 - 07 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۹۰۹
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در بحران کرونا مردم انگلیس اعتماد خود را به دولت این کشور از دست داده و کمتر از نیمی از مردم عملکرد دولت بوریس جانسون را فبول دارند.
کاهش اعتماد مردم انگلیس به دولت و جانسون در مدیریت بحران کرونا-ویروس کرونا که تاکنون تقریبا تمامی کشور‌ها را در جهان درگیر کرده اکنون به یک اپیدمی مشترک مبدل شده که روزانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

اما عملکرد ضعیف برخی از دولت‌ها در مقابله با ویروس افسار گریخته کرونا باعث شده که شمار جان باختگان به طور قابل توجهی افزایش یابد.

در انگلیس که در جدول جهانی در جایگاه پنجم در میان کشور‌های قاره اروپا قرار گرفته تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان انگلیسی بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار مبتلایان از ۱۴۸ هزار مورد فراتر رفته است.

«بوریس جانسون»، که به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برد با انتقاد‌های بسیاری برای مقابله با بحران رو به رو شده است.

پایگاه «گاردین»، در گزارشی می‎نویسد نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که میزان اعتماد مردم انگلیس به دولت این کشور در مقابله با بحران کرونا کاهش پیدا کرده است.

میزان اعتماد مردم انگلیس به دولت این کشور در بحران کرونا در حالی کاهش پیدا کرده که این کشور مدعی است دانشمندانش در حال ساخت واکسنی برای مقابله با کرونا هستند.

نتایج نظرسنجی Opinium for the Observer نشان می‎دهد که طی دومین هفته متوالی تعداد شهروندان انگلیسی که اعتماد خود را به دولت جانسون از دست دادند، افزایش یافته است.

همچنین بر اساس این نظرسنجی میزان مخالفت مردم انگلیس با عملکرد و تصمیم‎های دولت این کشور از ۲۶ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

کاهش یافتن اعتماد به دولت انگلیس در حالی همچنان تداوم دارد که شمار قربانیان در این کشور از ۲۰ هزار نفر عبور کرده و روز گذشته تنها در مدت ۲۴ ساعت ۸۱۳ شهروند انگلیسی جان خود را از دست دادند.
 
 
بیشتر بخوانید: 

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۷ درصد از عموم مردم انگلیس بر این باورند که آزمایش‌های انجام شده در این بحران کافی بوده است؛ این در حالی است که ۷۱ درصد عملکرد دولت را ناکافی دانسته اند.

بر اساس تحقیق انجام شده، ۶۰ درصد از مردم انگلیس معتقدند که دولت انگلیس در مقابله با شیوع ویروس کرونا عملکرد سریعی نداشته است و تنها ۳۰ درصد از میزان سرعت مقام‌های اجرایی در جلوگیری از شیوع کرونا رضایت داشتند.

علاوه بر آن مردم انگلیس در این نظرسنجی گفته اند که کشور‌هایی مانند آلمان و کره جنوبی توانسته اند بحران کرونا را بهتر مدیریت کنند و کمتر از نیمی از مردم انگلیس از تصمیم‎های «بوریس جانسون»، حمایت کردند.
 
در همین حال یک استاد دانشگاه «ایمپریال کالج» لندن، هشدار داده در صورتی که محدودیت‌های اعمال شده برای مبارزه با ویروس کرونا در انگلیس زودتر از زمان مناسب برداشته شوند این احتمال وجود دارد که ۱۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا، جان خود را از دست خواهند داد.
 
این پیش بینی در حالی صورت می‌گیرد که اطلاعات جمع آوری شده از سوی دانشگاه «سیاتل» واشنگتن نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس تا ماه آگوست، ۳ برابر خوهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *