شایعه کرونایی در فرانسه؛ هجوم مردم برای خرید سیگار

15:04 - 06 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۵۸۴
هجوم مردم فرانسه برای خرید سیگار و مواد جایگزین حاوی نیکوتین سبب شد تا دولت این کشور با اعمال محدودیت‌های واکنش نشان دهد.
هجوم مردم فرانسه برای خرید سیگار؛ دولت محدودیت فروش مواد جایگزین را هم اعلام کرد- انتشار خبرهایی در مورد احتمال پایین‌تر ابتلای افراد سیگاری به بیماری «کرونا» در فرانسه سبب شد تا مردم این کشور برای خرید سیگار و جایگزین‌های حاوی «نیکوتین» به فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها هجوم ببرند.

پس از انتشار ادعاهایی از یافته‌های محققان موسسه «پاستور» فرانسه در مورد احتمال یک چهارمی ابتلای افراد سیگاری به کرونا، سبب شد مردم این کشور برای خرید سیگار به فروشگاه‌ها هجوم برده و سبب بروز نگرانی‌های جدی برای دولت و مقام‌های پزشکی شوند.

محققان با اعلام نتیجه حاصل شده تاکید کردند که قصد ندارند مردم را به سمت استعمال سیگار تشویق کنند؛ زیرا افراد سیگاری در صورت ابتلا به کرونا به مراتب با مخاطرات بیشتری مواجه هستند.

این تحقیقات در حالی اعلام شد که مراکز تحقیقاتی چین و انگلیس و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، استعمال سیگار را در فهرست عوامل مخاطره آمیز برای ابتلا به کرونا قرار داده بودند.

کارشناسان بهداشت عمومی نیز در واکنش به انتشار یافته‌های تحقیقات مذکور تاکید کردند که استعمال سیگار همچنان عاملی خطرناک برای ابتلا به کرونا است.
 

مدیر مرکز مطالعات دخانیات و الکل انگلیس می‌گوید «افراد سیگاری بیش از غیر سیگاری‌ها در صورت ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند.»

استعمال دخانیات در فرانسه سالانه ۷۵ هزار نفر را به کام مرگ می‌فرستد و به عنوان قاتل شماره یک مردم این کشور شناخته شده است؛ تعداد کل افراد سیگاری در این کشور، حدود ۲۵.۴ درصد جمعیت آن برآورد شده است.

فرانسه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۸۲۸ مورد ابتلا به کرونا و ۲۲۲۴۵ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.
 
براساس آمار‌ها از ۱۱ هزار بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های پاریس بستری شده اند، ۸.۵ درصد سیگاری هستند اما کارشناسان بر این باورند که این آمار اندک ناشی از امتناع افراد سیگاری از استعمال سیگار در پی بروز بحران شیوع کرونا بوده است.

دولت فرانسه اعلام کرد برای جلوگیری از هجوم انبوه متقاضیان خرید سیگار، فروش دارو‌های جایگزین حاوی نیکوتین را در اشکال حضوری و آنلاین محدود می‌کند؛ این محدودیت تا یازدهم ماه آینده ادامه خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *