مخالفان و موافقان اجرای قرنطینه؛ مردم جهان چقدر با محدودیت های کرونایی موافقند؟

13:39 - 01 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۴۲۰۵
نظرسنجی های انجام شده در چندین کشور و به ویژه آمریکا نشان می دهد که اکثر مردم با ادامه محدودیت ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موافق هستند.

اختلاف میان ترامپ و مقامات ایالتی در بحبوحه شیوع کرونابه گزارش گروه بین الملل ؛ اختلاف میان «دونالد ترامپ» و مقام های ایالتی بر سر نحوه کاهش محدودیت‌ های اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

در حالی که روند شیوع کرونا در آمریکا به شدت صعودی است ترامپ بر لغو محدودیت‌ ها اصرار دارد و از سوی دیگر مقام های و فرمانداران ایالت‌ ها با این موضوع مخالف هستند.

هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا با انتشار چند پیام در توییتر به طور غیر مستقیم مردم آمریکا را به شورش و تظاهرات علیه محدودیت‌ ها و قرنطینه فراخواند.

این اقدام ترامپ با واکنش بسیاری از مقام های آمریکا مواجه شده و از سوی دیگر برخی ایالت‌ ها شاهد تظاهرات علیه قرنطینه هستند.

دونالد ترامپ، یکشنبه شب در کنفرانس خبری روزانه خود مقام های ایالتی را مورد انتقاد قرار داد و گفت که «برخی فرمانداران در اعمال محدودیت‌ها زیاده روی کرده اند.»

این در حالی است که جدیدترین نظرسنجی انجام شده درباره محدودیت‌ ها و قرنطینه در آمریکا نشان می دهد، بیشتر مردم این کشور موافقت خود را با ادامه محدودیت‌ ها اعلام کرده اند.

نظرسنجی انجام شده از سوی «ای بی سی نیوز و وال استریت ژورنال» نشان می‌ دهد که ۶۰ درصد از مردم آمریکا نگران اوج گیری بیشتر کرونا در پی لغو محدودیت‌ های قرنطینه هستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

در همین حال نظرسنجی‌ های انجام شده در برخی دیگر از کشور‌ها نیز حاکی از آن است که بیشتر مردم خواهان ادامه قرنطینه برای مبارزه با شیوع کرونا هستند.

نظرسنجی انجام شده در برزیل با شمار بالای ابتلا به کرونا نشان می‌دهد که اکثر مردم این کشور موافق ادامه محدودیت‌ها هستند؛ ۷۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که با مجازات نقض کنندگان قرنطینه موافقند.

در کره جنوبی نیز که روند شیوع ویروس کرونا کاهش داشته مردم همچنان خواهان ادامه محدودیت‌ ها هستند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۳.۳ درصد از مردم این کشور لغو فوری محدودیت‌ها را تایید نمی‌کنند.

در اوکراین نیز نظرسنی انجام شده درباره قرنطینه نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از مردم این کشور اجرای قرنطینه را راهکاری موثر در مقابله با ویروس کرونا می‌دانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *