کدام کشور‌های جهان در حال کاهش محدودیت های کرونایی هستند؟

14:58 - 30 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۶۲۱
همزمان با نزولی شدن روند ابتلا به ویروس کرونا برخی از کشور‌های جهان اقدام به بازگشایی مشاغل کوچک کرده اند.

لغو محدودیت‌های کرونایی در کشور‌های مختلف به چه صورت انجام می‌گیرد؟به گزارش گروه بین الملل ؛ همزمان با تصمیم برخی از کشور‌ها برای بازگشایی مشاغل، سازمان جهانی بهداشت درباره کاهش محدودیت‌ها و رفع قرنطینه هشدار داده داست.

کشور‌های مختلف در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه قرنطینه و محدودیت‌ها را کاهش دهند و همزمان سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که این اقدام باید به تدریج و تنها در صورتی انجام شود که امکان کاهش تماس افراد و فاصله گذاری اجتماعی فراهم شود.

در اروپا کشور‌هایی مانند ایتالیا، اسپانیا، آلمان، اتریش و دانمارک اقداماتی را برای کاهش محدودیت‌ها انجام داده اند.

ایتالیا، به عنوان کشوری که شمار زیادی از مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را گزارش داده به تازگی از نزولی شدن روند ابتلا خبر داده و تصمیماتی در زمینه کاهش محدودیت‌ها انجام داد.

مقام های این کشور طی رزو‌های گذشته تصمیم به ادامه قرنطینه گرقته اند، اما فروشگاه‌ های کوچک، لوازم التحریر‌ فروشی ها و فروشگاه‌های لوازم کودکان را بازگشایی کردند.

در اسپانیا کارکنان بخش‌های ساخت و ساز و تولید مجوز بازگشت به مشاغل را از هفته گذشته دریافت کرده اند، اما مقام های این کشورها می‌گویند قرنطینه عمومی تا پایان آوریل و یا می‌، ادامه خواهد داشت.

فرانسه و انگلیس به عنوان دو کشور با آمار بالای قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا تصمیم گرفته اند تا تدابیر محدود کننده فعلی را ادامه دهند، اما مدت زمان ادامه این محدودیت‌ها مشخص نبوده و امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

رئیس جمهور فرانسه از تمدید یک ماهه قرنطینه خبر داده و وزیر خارجه انگلیس نیز گفته که هنوز برای رفع محدودیت‌ها بسیار زود است.

این دو کشور همچنان آمار بالایی از ابتلا و فوت بر اثر ویروس کرونا را به طور روزانه گزارش می‌دهند.

آلمان اجازه بازگشایی فروشگاه‌ها با مساحت کمتر از ۸۰۰ متر مربع و فروشگاه‌ های خودرو و دوچرخه را بازگشایی می‌کند؛ مدارس در این کشور نیز از اوایل ماه می‌، بازگشایی خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

اتریش فروشگاه‌های غیرضروری با مساحت کمتر از ۴۰۰ متر مربع را بازگشایی کرده است، فروشگاه‌ های بزرگ‌ تر از اول ماه می‌، و هتل‌ها و رستوران‌ ها نیز از اواسط می‌، بازگشایی خواهند شد.

دولت هلند، انتخابات ریاست جمهوری را برای روز ۱۰ می‌، برنامه ریزی کرده است و تدابیر محدود کننده را به تدریج تا روز‌های آینده لغو می‌کند.

این لغو محدودیت شامل فروشگاه‌ ها می‌شود، اما مرز‌های این کشور تا اوایل ماه می‌، همچنان بسته خواهند ماند.

آمریکا که بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان به خود اختصاص داده همچنان بر سر این موضوع به توافقی دست نیافته، اما به نظر می‌رسد که از اوایل ماه می‌، به تدریج برخی محدودیت‌ها در این کشور لغو خواهد شد؛ اگرچه برخی از ایالت‌ها مدارس را تا پایان سال تحصیلی جاری تعطیل اعلام کرده اند.

کانادا در نظر دارد محدودیت‌های اعمال شده را به مدت چندین هفته دیگر ادامه دهد و در حال حاضر لغو محدودیت‌ها در دستور کاردولت این کشور قرار ندارد.

در برزیل نیز به دلیل روند صعودی محدودیت‌ها در بسیاری از شهر‌های بزرگ ادامه خواهد داشت.

محدودیت‌ ها در آرژانتین همچنان ادامه دارند، اما دولت این کشور در حال بررسی بازگشایی برخی از بخش‌های ضروری در این کشور است.

مکزیک نیز به دلیل روند صعودی ابتلا احتمالا محدودیت‌ها را ادامه خواهد داد و مدارس و مشاغل غیر ضروری در این کشور همچنان تعطیل خواهند بود.

در حال حاضر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافته است.

از این تعداد ۱۵۴ هزار و ۲۵۶ نفر تاکنون جان خود را از داده اند. ۵۷۲ هزار و ۱۱۰ نفر دیگر از افراد مبتلا نیز تاکنون بهبود یافته اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *