قاره آفریقا مرکز بعدی اپیدمی کرونا؛ میلیون‌ ها قربانی پیش بینی می‌ شود

11:39 - 30 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۵۱۹
روند صعودی شیوع ویروس کرونا در قاره آفریقا موجب افزایش نگرانی کارشناسان شده به طوریکه شمار قربانیان در این منطقه از جهان از مرز هزار نفر گذشته است.
به گزارش گروه بین الملل ، ویروس کرونا پس از آنکه در قاره اروپا و آمریکا به کانون شیوع تبدیل شد، اکنون در حال جولان میان کشور‌های آفریقایی است تا جایی که نگرانی کارشناسان را برانگیخته است.

بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در آفریقا، احتمال می‌رود ویروس کووید ۱۹ در کشور‌های آفریقایی بین ۳۰۰ هزار تا ۳ میلیون قربانی بر جای بگذارد.

این گزارش هشدار می‌دهد در صورتی که مقام‌های اجرایی قاره آفریقا برای جلوگیری از شیوع این ویروس افسار گریخته تمهیداتی را انجام ندهند، مهار این اپیدمی ممکن است از کنترل خارج شده و شمار مبتلایان به ۱.۲ میلیارد  در آفریقا  برسد.

این در حالی است در صورتی که اقدامات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی به طور جدی اجرا شود، شمار مبتلایان ممکن است تا پایان این اپیدمی به ۱۲۲ میلیون نفر کاهش یابد.
 

قاره آفریقا مرکز بعدی اپیدمی کرونا،
 
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌های آفریقایی در مصر به ثبت رسید و اکنون به بیش از ۱۸ هزار مورد رسیده است.

بر اساس آمار اعلام شده، الجزایر نیز بیشترین مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس «کرونا»  را با ۳۴۸ قربانی به خود اختصاص داده است.
 
کشور‌های دیگر از جمله مصر، مراکش و آفریقای جنوبی در رتبه‌ های بعدی قرار گرفته اند.

به گزارش دیلی میل، نتایج یک مطالعه که توسط تیمی از محققان بین المللی صورت گرفته نشان داده شده که احتمال می‌رود بیش از ۱۶ میلیون نفر از مردم آفریقا تا پایان ماه ژوئن (خرداد) به این ویروس مبتلا شوند.
 
بیشتر بخوانید: 

نمودار‌های این تحقیق نشان می‌دهد که احتمالا بیش از ۲۰ هزار انسان تنها در قاره آفریقا طی ۱۰ هفته آینده جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست بدهند.

محققان بر این باورند بسته به نوع شیوع ویروس کرونا در آفریقا، رقم واقعی مبتلایان در آفریقا تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۰ ممکن است ۲.۷ میلیون تا ۹۸.۴ میلیون مورد باشد؛ در نتیجه شمار تلفات کرونا ممکن است به ترتیب به ۳۵۰۰ و ۱۲۶ هزار نفر برسد.

مقام‌های سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که قاره آفریقا ممکن است مرکز بعدی برای شیوع اپیدمی کرونا باشد.
 
 
قاره آفریقا مرکز بعدی اپیدمی کرونا،
 
نکته قابل توجه آن است که ۳۶ درصد از مردم آفریقا به امکانات شست وشو در منازل دسترسی نداشته و در این قاره تنها ۱.۸ تخت به ازای هزار نفر در بیمارستان‌ها وجود دارد.
 

برچسب ها: حوادث بین الملل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *